مخالفت 30 درصد آلمان‌ها با تامین سلاح برای اوکراین / شولتز: به فراهم کردن کمک نظامی ادامه می‌دهیم

کدخبر: ۵۲۹۳۶۱
اقتصادنیوز: صدر اعظم آلمان با اشاره به اینکه تا 30 درصد از مردم آلمان با سیاست تحریم یا تامین تسلیحات برای اوکراین مخالف هستند، اما با این وجود، آلمان به فراهم کردم کمک به اوکراین از جمله کمک‌های نظامی ادامه خواهد داد..
مخالفت 30 درصد آلمان‌ها با تامین سلاح برای اوکراین / شولتز: به فراهم کردن کمک نظامی ادامه می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز شنبه گفت که 30 درصد از شهروندان این کشور با دیدگاه‌های سیاسی مختلف، با سیاست این کشور در اعمال تحریم و تامین سلاح برای اوکراین مخالف هستند.

وی که با نشریه «ولت‌ام سونتاگ» مصاحبه می‌کرد، گفت: «در جریان گفت‌وگو با شهروندانمان، من این برداشت را داشتم که بین 20 تا 30 درصد از آنها با سیاست تحریم‌ها یا تامین تسلیحات (برای اوکراین) مخالف هستند».

صدر اعظم آلمان در ادامه این مصاحبه گفت: «آنها بیانگر دیدگاه تمامی گروه‌های سیاسی بودند».

شولتز اضافه کرد با این وجود، آلمان به فراهم کردم کمک به اوکراین از جمله کمک‌های نظامی ادامه خواهد داد.

چند روز پیش نیز صدر اعظم آلمان در آستانه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مدعی شد که اعضای اتحادیه اروپا در قبال جنگ روسیه و اوکراین متحد و یکپارچه هستند.

شولتز با لحنی تند خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که اتحاد ما (کشورهای عضو اتحادیه اروپا) قوی تر از هر زمان دیگری است و پوتین به اهداف جنگی خود نخواهید رسید.

اولاف شولتز در ادامه سخنرانی خود در بوندستاگ به روسیه درباره جنگ در اوکراین اتهام زنی کرد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین از انرژی و گرسنگی به عنوان ابزار جنگ و سلاح استفاده می‌کند.

وی در ادامه این سخنرانی تند علیه روسیه اعلام کرد که «شرکای اروپایی» 100 تانک به اوکراین خواهند داد. اولاف شولتز همچنین این را هم گفت که «ما فارغ از اینکه جنگ چقدر طول بکشد، درباره حمایت از اوکراین تردید نخواهیم کرد ».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید