اولیانوف توئیت جدید زد / آمادگی روسیه برای مذاکرات با اوکراین

کدخبر: ۵۲۹۳۶۹
اقتصادنیوز: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری نوشت: روسیه بارها بر آمادگی خود برای مذاکرات تاکید کرده است. مشکل این است که اوکراین رسما و به طور قطعی هرگونه گفت‌وگوهای صلح را رد کرده است.
اولیانوف توئیت جدید زد / آمادگی روسیه برای مذاکرات با اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش بار دیگر بر آمادگی روسیه برای مذاکرات با اوکراین خبر داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «بسیاری از کشورهایی که وابسته به ناتو و اتحادیه اروپا نیستند خواستار گفت‌وگوهای صلح میان روسیه و اوکراین هستند».

اولیانوف اضافه کرد: «روسیه بارها بر آمادگی خود برای مذاکرات تاکید کرده است. مشکل این است که اوکراین رسما و به طور قطعی هرگونه گفت‌وگوهای صلح را رد کرده است».

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز شامگاه چهارشنبه به‌صورت تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود گفتگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با اعلام خبر این تماس تلفنی، گفت که اردوغان به زلنسکی توصیه کرده تا بحران کنونی کشور و جنگ با روسیه را از طریق مذاکره حل کند.

آنکارا می‌گوید که اردوغان در این تماس تلفنی به زلنسکی گفت که راهکار دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ اوکراین باید تحت هر شرایطی حفظ شود و آمادگی خود را برای کمک به توقف درگیری‌ها از طریق مذاکره ابراز کرد.

این در حالی است که رئیس جمهور اوکراین یک روز قبل، حملات روسیه به زیرساخت‌ها و تأسیسات انرژی این کشور را بهانه‌ای قرار داد تا بار دیگر هرگونه مذاکره با روسیه برای پایان دادن به بحران و درگیری‌ها را رد کند.

زلنسکی پیشتر نیز تاکید کرده بود تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است با مسکو هیچگونه مذاکره‌ای انجام نخواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید