سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

آمریکا به ایران پیام فرستاد؟ /طوفان یک اصلاح طلب در تلویزیون

کدخبر: ۵۲۹۴۷۰
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
آمریکا به ایران پیام فرستاد؟ /طوفان یک اصلاح طلب در تلویزیون

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای سیاست ایران، در روز گذشته آرام بود اما، پیام جدید آمریکا به ایران به ادعای امیرعبداللهیان و تمدید حضور ایران و کره شمالی در لیست سیاه FATF از خبر های مهم بودند. همچنین اظهارات وزیر امور خارجه درباره فوت مهسا امینی حاشیه ساز شد که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن اشاره شده است. 

آمریکا به ایران پیام داد

در روزی که مقامات آمریکایی از خارج شدن برجام از دستور کار خود خبر دادند، حسین امیر عبداللهیان،  در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آمریکایی‌ها می‌گویند در حال حاضر رسیدن به توافق و احیای برجام در دستور کار آمریکا قرار ندارد، اظهار کرد:« رفتار و گفتار آنها با یکدیگر متناقض است. سه روز پیش پیامی بین ما و طرف آمریکایی منعقد شد و ما پیامی از طرف آنها دریافت کردیم. آمریکایی‌ها در تبادل پیام‌ها حتی تعجیل دارند که هرچه زودتر به نقطه توافق برسیم.»

وزیر امور خارجه همچنین گفت:« ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که باید موارد اتهامی که آژانس در حوزه هسته‌ای مطرح کرده حل و فصل شود و ما حاضر به توافقی نیستیم که بعدا مانند استخوان لای زخم مانده، دائم آژانس بخواهد از مسیر سیاسی و به بهانه این موارد اتهامی فشارهایی را به ایران وارد کند.»

تمدید حضور ایران در لیست سیاه  FATF

همچنین روز گذشته، در حالی اولین جلسه عمومی کارگروه اقدام مالی FATF به ریاست تی راجا کومار از سنگاپور  به پایان رسید که این گروه همچنان نام ایران را کماکان در لیست سیاه این کارگروه نگه داشت.

ادعای جدید آمریکا علیه پهپادهای ایران

از سوی دیگر، موضوع ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در روزهای اخیر، به سرخط خبری رسانه ها تبدیل شده و اتحادیه اروپا به همین بهانه تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است. 

روز گذشته «جیم ریش» عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تکرار فضاسازی‌های غرب علیه ایران، مدعی شد که پهپادهای ایران نه تنها به روسیه بلکه به اتیوپی نیز ارسال می‌شود.

امیرعبداللهیان جنجال به پا کرد

اما، بمب خبری روز گذشته را حسین امیرعبداللهیان منفجر کرد. او در دیدار با با ایرانیان مقیم ارمنستان گفت:« 15 دقیقه بعد از ورود مهسا امینی به بیمارستان کسری، دو عنصر امنیتی در آنجا مستقر می شوند و هدایت از همان لحظه شروع می شود.»

اظهارات او با حاشیه های همراه شد. عصرایران نیز در همین رابطه در یادداشتی نوشت:« آیا چنین روایت بی منطقی، وهن سیستم امنیتی خود جمهوری اسلامی توسط وزیر خارجه نیست که می گوید دو عنصر امنیتی نه تنها وارد شدند بلکه در بیمارستان "مستقر" هم شدند و هدایت جریان را بر عهده گرفتند و در عین حال امنیتی های نظام متوجه نشدند و گذاشتند ماجرا را هدایت کنند؟!»

مناظره داغ روی آنتن تلویزیون

مناظره احمد زیدآبادی با محمد صادق کوشکی در برنامه شیوه و انتقادات معاون وزیر کشور از خطبه مولوی عبدالحمید یکی از دیگر مهم ترین خبرهای روز گذشته بود. 

زیدآبادی در این مناظره انتقادات صریحی را مطرح کرد و گفت؛ بچه های ما الان فوق لیسانس مهندس صبح تا شب هفت میلیون حقوق می گیرد، خانه نمی تواند کرایه کند، چطور ازدواج کند.

او کنایه هایی را به امام جمعه مشهد زد و گفت: صدها نهاد در این کشور ساخته شده؛ که اینها وابسته به نظام هستند و به خود حق می دهند فعالیت ها و تصمیمات و رفتارهای دولتمردان را وتو کنند. الان امام جمعه مشهد می تواند کل دم و دستگاه دولت را وتو کند! این وتو غیرقانونی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید