ایران اینترنشنال در جریان حادثه اوین بود!

ادعای جدید کریمی قدوسی درباره وقایع زندان اوین

کدخبر: ۵۲۹۵۴۹
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان گفت: بررسی‌هایی که انجام دادیم گویاست که در این حادثه یک چهره‌ای در این زندان کشته شود که خود در خلق این غائله نقش داشته است.
 ادعای جدید کریمی قدوسی درباره وقایع زندان اوین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیده بان ایران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان با تشریح وقایع اخیر زندان اوین اطلاعات جدیدی داده و گفته است: بررسی‌هایی که انجام دادیم گویاست که در این حادثه یک چهره‌ای در این زندان کشته شود که خود در خلق این غائله نقش داشته و فردی که رفته بود او را با چاقو از پای درآورد، دنبال او می‌گشته که "مهدی کجاست"؟ که مهدی را بیرون برده بودند وگرنه اتفاقات شومی قرار بود رخ دهد این نشان میدهد که سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی ما اشراف کامل دارند.

چرا کریمی قدوسی سعی در ناامن نشان دادن زندان اوین دارد؟

حوادث زندان اوین در ماه گذشته و نوع مواجهه رسانه‌ها با این رخداد قابل توجه بود. برای مثال حضور به موقع و سریع خبرنگاران رسانه ملی در محوطه زندان و همچنین پوشش لحظه‌ای خبرنگاران میدانی چند رسانه عاملی شد تا از همان ابتدای حادثه بیشترین اخبار از رسانه‌های داخل کشور برای مخاطبان تأمین شود.

آتش سوزی در اوین برنامه ریزی شده بود/ مهدی هاشمی شب حادثه در زندان حضور نداشت

اما به نظر می‌رسد شایعاتی که پس از این اتفاق در فضای مجازی شکل گرفته هنوز از سوی مقامات مسؤول پاسخ داده نشده است. برخی معتقدند که ماجرای زندان اوین محدود به یک درگیری ساده در داخل بندهای این زندان نیست و حتی شاید عوامل بیرونی این حوادث را که منجر به کشته شدن چند نفر نیز شد رقم زده باشند.

حوادث اخیر وزنی در برابر دستگاه امنیتی کشور ندارد

در همین رابطه جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اتفاقات اخیر در کشور و همچنین وقایع زندان اوین به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: ذات این اتفاقات چنین است که در فرهنگ امنیتی، فتنه، بحران و غائله داریم. مصداق بحران همان ۸ سال جنگ تحمیلی بود، مصداق فتنه حوادث سال ۸۸ بود که خطر آن از بحران هم بیشتر است. وی تأکید کرد: حوادث این چنینی که در این روزها شاهد آن هستیم اغتشاش و غائله است لذا وزنی در برابر دستگاه امنیتی ما ندارد.

وی افزود: مشخص بود که از چند سال قبل‌تر این اتفاقات شکل گرفته بود و کم‌وبیش دستگاه‌های امنیتی قبل از آن، تیم‌هایی را زیر ذره‌بین برده بودند، مستندات این اتفاقات اگر بیرون بیاید دیدنی خواهد بود.

ایران اینترنشنال در جریان حادثه اوین بود

کریمی قدوسی تصریح کرد: حادثه اوین یک مصداق برای این موضوع است. شبکه ایران اینترنشنال دو روز قبل از حادثه زندان اوین اعلام کرد که حادثه‌ای مثل سینما رکس آبادان در حال وقوع است که جمع زیادی قرار است در آن بسوزند یعنی از دید این شبکه، اگر چنین اتفاقی افتاد کار نظام است.

نماینده مردم مشهد در پارلمان با اشاره به تلاش یک گروه برای کشته‌سازی در حادثه اوین بیان داشت: بررسی‌هایی که انجام دادیم گویاست که در این حادثه یک چهره‌ای در این زندان کشته شود که خود در خلق این غائله نقش داشته و فردی که رفته بود او را با چاقو از پای درآورد، دنبال او می‌گشته که "مهدی کجاست"؟ که مهدی را بیرون برده بودند وگرنه اتفاقات شومی قرار بود رخ دهد این نشان میدهد که سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی ما اشراف کامل دارند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل این‌چنینی در برابر عظمت نظام جمهوری اسلامی خیلی ناچیز و کوچک است افزود: این فرد که مهدی (هاشمی) نام داشت خود در آن بند بود که احتمال نقش داشتن وی در حادثه آتش‌سوزی در حال بررسی است ولی نکته‌ای که اهمیت دارد این است دشمنان اصلی ما که سه ضلع «غربی»، «عبری» و «عربی»؛ در این حوادث نقش‌های تعریف شده‌ای بین سرویس‌هایشان وجود داشته ولی به زودی پوست از کله آنها خواهیم کند و همه این را می‌ببنند.

با قدرت ضربات وارده را پاسخ می‌دهیم

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه تحمل پذیرش ضربه را ندارد و چند برابر متقابل جواب خواهد داد و منتظر مسائل بزرگتری در این رابطه هم باشید.

وی گفت: جمهوری اسلامی به نقطه‌ای می‌رسد که همانند دفاع سختی که خواهد داشت، بازدارندگی ۱۰۰درصدی ایجاد خواهد کرد تا دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

رد و بدل شدن یک قبضه سلاح را هم زیر نظر داریم

کریمی قدوسی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما به یک اشراف کامل عملیاتی رسیده و از آمادگی‌های بالا برخوردار هستند که امروز اگر در سنگرها یک قبضه سلاح جابجا شود عکس آن، صبح روی میز ستاد کل نیروهای مسلح است یعنی اشراف بالایی دارند پس لازم است این قدرت بازدارندگی در حوزه امنیت داخلی نیز اتفاق بیفتد. کریمی قدوسی بیان کرد: جمهوری اسلامی نمی‌پذیرد که هر از چند سالی چنین اتفاقاتی در کشور رخ دهد، تجدیدنظرهایی در قوانین باید ایجاد شود تا این موضوعات به درجه اطمینان مردم نیز برسد.

وی در رابطه با مسئول کردن ابوزینب از اطلاعات سپاه برای آرام کردن شرایط کشور اظهار بی اطلاعی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید