میلیونها زن و مرد با هم در حج و پیاده روی اربعین حضور دارند، در سینما و تاکسی و مراسم با هم شرکت می کنند؛ فقط حضور مشترکشان در غذاخوری مشکل دارد؟

کدخبر: ۵۲۹۹۱۰
اقتصادنیوز: شرق در مطلبی به تفکیک جنسیتی در سلف دانشگاه ها انتقاد کرد.
میلیونها زن و مرد با هم در حج و پیاده روی اربعین حضور دارند، در سینما و تاکسی و مراسم  با هم شرکت می کنند؛ فقط حضور مشترکشان در غذاخوری مشکل دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز  این روزنامه نوشت:در معرفی دانشگاه شریف دو سالن با عنوان البرز 1 و 2 وجود دارد. هر دو در طبقه همکف اداره امور تغذیه است که فقط به آقایان سرویس می‌داد. این سالن سه ورودی در ضلع‌های غربی، شمالی و جنوبی دارد و مجهز به سه خط توزیع غذا است پس از اتفاقات روز یکشنبه، طبق اطلاعیه دانشگاه شریف قرار است فعلا سالن غذاخوری تعطیل باشد. هرچند تصاویری که از این سلف منتشر شد، از چیدن میزها جلوی در حکایت داشت؛ اما کمی بعدتر تصویری از گریه 10 نفر پخش شد که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش خبرآنلاین، یک فعال سیاسی نوشت: «هر سال میلیون‌ها زن و مرد به‌صورت مختلط مراسم عبادی حج و راهپیمایی اربعین را به جا می‌آورند».

اما فارغ از اینها شاید عجیب باشد، اما سؤالی که پیش می‌آید این است که مخالفت برای این هم‌نشینی یا همان اتفاقی که هر روز در تاکسی، سینما، تئاتر، سخنرانی‌ها و... رخ می‌دهد، از چه رو است؟

البته اگر به کمی قبل‌تر بازگردیم، به نظر می‌رسد دانشگاه شریف سیاست تفکیک جنسیتی را قبول ندارد و در ماجرایی که در تیرماه و درباره تفکیک درها رخ داده بود، رئیس دانشگاه به‌صراحت آن را رد کرده بود. ایسنا در تاریخ اول تیر امسال در گزارشی درباره تفکیک، به سراغ رئیس دانشگاه رفته بود و رئیس دانشگاه شریف با رد بحث تفکیک جنسیتی اعلام کرده بود: «تفکیک جنسیتی در دانشگاه نداریم». البته او از ملاحظاتی خبر داده بود. «رسول جلیلی» با رد خبر تفکیک جنسیتی در ورود دانشجویان به این دانشگاه گفت: «ما نیز ملاحظات خاص خود را داریم». رئیس دانشگاه شریف گفته بود: «تفکیک جنسیتی به این معناست که از صبح تا شب تمام دانشجویان دختر و پسر از هم تفکیک شوند.

 ما چه زمانی این کار را انجام دادیم؟ فعلا برای ورود دانشجویان دو درِ مجزا اختصاص یافته است، ممکن است در آینده ملاحظاتی داشته باشیم که این ملاحظات ما را به جایی برساند که ورودی دانشجویان دختر و پسر را از هم جدا کنیم. اگر این ملاحظات ما را به این نقطه برساند، این کار را انجام می‌دهیم، در غیر این صورت خیر». این تفکیک در دو در، یعنی درِ اصلی دانشگاه و درِ دانشکده انرژی شریف در حال اجراست؛ به نحوی است که از درِ دانشکده انرژی، ورود خانم‌ها از سمت راست و از محل حراست مخصوص خانم‌ها و ورود آقایان از سمت چپ و از حراست مخصوص آقایان انجام می‌شود و مقابل این در‌ها نیز نوشته‌ای نصب شده که ورود مجزای دانشجویان دختر و پسر را به آنها یادآور می‌شود. البته این روزها دانشگاه‌های تهران درگیر اعتراضات هستند و تفاوت نگاه مسئولان و دانشجویان کاملا مشهود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید