حمله موشکی روسیه به اوکراین/ آژیر خطر به صدا درآمد/ بایدن هشدار داد

کدخبر: ۵۳۰۲۲۴
در حالی که به‌گفته سخنگوی کاخ سفید، واشنگتن معتقد است که مقامات کی‌یف خود باید درباره ازسرگیری مذاکرات با روسیه تصمیم بگیرند، دبیرکل ناتو هم از متحدان این سازمان خواست مسئولیت‌های بیشتری را به‌عهده بگیرند و کمک بیشتری به اوکراین ارائه دهند.
حمله موشکی روسیه به اوکراین/ آژیر خطر به صدا درآمد/ بایدن هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته هشدار داد که استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین یک "اشتباه بسیار جدی" خواهد بود.

بایدن به خبرنگاران گفت: اگر روسیه از کلاهک هسته‌ای تاکتیکی در جنگ اوکراین استفاده کند، مرتکب اشتباهی فوق‌العاده جدی خواهد شد. من هنوز نمی‌توانم به شما تضمین دهم که روسیه ممکن است چنین عملیاتی را "زیر پرچم دروغین" در اوکراین انجام دهد یا نه، من این را نمی‌دانم، با وجود این، این اقدام یک اشتباه بسیار جدی خواهد بود.

در واکنش به چنین اتهامی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده تأکید کرد که مسکو هرگز قصد استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین را نداشته است و اکنون نیز چنین برنامه‌ای ندارد.

آنتونوف در گفتگو با مجله نیوزویک گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده نمی‌کند و نخواهد کرد. در هیچ کجا و در هیچ زمانی، هیچ یک از رهبران کشور ما و وزارت دفاع ما اشاره‌ای به احتمال توسل به سلاح‌های کشتار جمعی نکرده‌اند.

این دیپلمات همچنین به عدم پاسخ مناسب غرب به هشدارهای روسیه در خصوص آماده‌سازی کی‌یف برای اقدامی تحریک‌آمیز با استفاده از "بمب کثیف" اشاره کرد.

سفیر روسیه تأکید کرد که کشورهای غربی آماده هستند «امنیت، رفاه و حتی جان شهروندان خود را در تمایل دیوانه‌وار خود برای تهمت زدن به روسیه و سفید کردن چهره اوکراین به خطر بیندازند». آنتونوف از مردم آمریکا خواست که به این فکر کنند که آیا ارزش دارد به‌"بهای چنین اقدامی خطرناک" واشنگتن به تسویه "حساب‌های سیاسی" خود با مسکو بپردازد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز دویست و چهل و پنجم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

10:14 ـ زلنسکی: کریمه را آزاد خواهیم کرد

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: قطعاً کریمه را آزاد خواهیم ساخت، ما نه‌تنها این بخش از کشورمان را به تمامیت ارضی اوکراین بلکه به تمامیت اروپا باز خواهیم گرداند.

10:00 ـ به‌صدا درآمدن آژیرهای خطر در دوسوم اوکراین

رسانه‌های اوکراین امروز چهارشنبه گزارش دادند که بر اثر حملات موشکی و پهپادی روسیه به این کشور دوسوم استان‌های اوکراین شاهد به‌صدا درآمدن آژیرهای خطر حملات هوایی است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید