تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه + جزئیات

کدخبر: ۵۳۰۳۳۵
اقتصادنیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه برخی شرکت‌ها و شهروندان در روسیه وضع کرد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد تحریم های را علیه ۱۲ نهاد روسی و ۹ فرد که شامل چند شهروند روسیه و چند جدایی طلب اهل مولداوی، اعمال کرده است.

فوری/ بسته تحریمی جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد افرادی که تحت تحریم های جدید قرار گرفتند شامل الیگارشی هایی هستند که سابقه فساد و تسلط را بر نهادهای سیاسی و اقتصادی در مولداوی دارند و بخشی از کارزار جهانی روسیه برای اعمال نفوذ و دستکاری در آمریکا و متحدانش هستند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد کارزار نفوذی که روسیه رهبری می کند در تلاش است با سوء استفاده از نقاط ضعف کشورهای هدف آنها را بی ثبات کند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: تحریم های جدید علاوه بر نشان دادن استراتژی پنهان روسیه در مولداوی، چگونگی تضعیف حاکمیت قانون توسط فساد را آشکار می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که دولت روسیه سالها از کارزارهای نفوذ و بی ثبات سازی حمایت کرده و اغلب شامل سوء استفاده از فساد دولتی برای پیشبرد اهداف خود است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید