بایدن: ایران چالش بزرگی خواهد بود

کدخبر: ۵۳۰۳۷۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای ضدایرانی درباره جنگ اوکراین ادعا کرد: ایران، چالش بزرگی خواهد بود که ما در مورد آن بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.
بایدن: ایران چالش بزرگی خواهد بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در دیدار با اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید افزود، اسرائیل و لبنان فردا توافق نامه ترسیم مرزهای دریایی را امضا خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد شجاعت و جرات واقعی لازم بود و انجام آن به دیپلماسی اصولی و مداوم نیاز داشت.

رئیس‌ رژیم صهیونیستی نیز بدون اشاره به بیش از نیم قرن جنایات این رژیم در سرزمین های اشغالی، با مداخله در امور داخلی ایران، به چهلمین روز درگذشت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی اشاره و از آشوب ها در ایران حمایت کرد.

وی همچنین با تکرار ادعاهای ضد ایرانی درباره جنگ اوکراین ادعا کرد: ایران، چالش بزرگی خواهد بود که ما در مورد آن بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی در تداوم ادعاها و هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا کرد: در کنار اسرائیل در برابر اقدامات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خطرناک و بی ثبات کننده ایران ایستاده‌ایم.

بلینکن در تداوم کارزار رسانه‌ای ضد ایرانی غرب علیه ایران و ادعاها گفت که ارائه پهپاد به روسیه برای بالابردن توان تجاوز روسیه به اوکراین و مردم این کشور، نتایج وحشتناکی به بار آورده است و مصمم هستیم در برابر این موضوع بایستیم.

رئیس رژیم صهیونیستی روزهای ۲۵ تا ۲۶ اکتبر (سوم و چهارم آبان ماه) برای دیدار و گفت وگو با مقامات آمریکایی در واشنگتن به سر می برد .این نخستین سفر سیاسی هرتسوگ به ایالات متحده از زمان ریاست رژیم صهیونیستی است.

هرتسوگ پیش از سفر به ایالات متحده اعلام کرد به دعوت بایدن، که در سفر چند ماه پیش به تل آویو میزبان او بودم، برای یک دیدار رسمی به آمریکا می‌روم.

رئیس رژیم صهیونیستی ادامه داد: ایالات متحده بزرگترین متحد اسرائیل است و شراکت استراتژیک ما هم پایدار و هم تزلزل ناپذیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید