خطر انفجار فاجعه‌بار پالایشگاه تعطیل‌شده آمریکا

کدخبر: ۵۳۰۷۰۰
اقتصادنیوز: آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا" (EPA) این هفته در گزارشی اعلام کرد یک پالایشگاه نفت در جزایر ویرجین دریای کارائیب ایالات متحده که سال گذشته تعطیل شده، اکنون با خطر آتش سوزی، انفجار یا انتشار فاجعه بار مواد بسیار خطرناک روبرو است
خطر انفجار فاجعه‌بار پالایشگاه تعطیل‌شده آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا» (EPA) این هفته در گزارشی اعلام کرد یک پالایشگاه نفت در جزایر ویرجین دریای کارائیب ایالات متحده که سال گذشته تعطیل شده، اکنون با خطر آتش سوزی، انفجار یا انتشار فاجعه بار مواد بسیار خطرناک روبرو است و همچون بمبی ساعتی در انتظار انفجار قرار دارد.

تارنمای روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، در گزارش این نهاد فدرال آمده است: این پالایشگاه تعطیل شده در طول سال گذشته شاهد یک رشته حوادث بود و مسبب انتشار گازهای سمی و قطرات نفت به خانه های مجاور شناخته شد و حتی سبب بستری شدن برخی ساکنان منطقه شد. حال به نظر می رسد این پالایشگاه که سال گذشته تعطیل گردیده، آزمون بزرگی برای تعهد دولت «جو بایدن» به اجرای عدالت زیست محیطی باشد.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در نامه ای به تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) به وکلای مالکان این پالایشگاه به فرسودگی قابل توجه تجهیزات از جمله شیرها، لوله‌ها و دستگاه‌های کاهش فشار اشاره کرد. یک بازرس این نهاد نظارتی نیز تشریح کرد که شرایط به گونه ای است که هر لحظه احتمال انتشار مواد بسیار خطرناک به دلیل خوردگی مخازن و لوله ها وجود دارد.

از سوی دیگر، فعالان محیط زیست این انتقاد را به دولت فدرال وارد کرده اند که چرا واشنگتن کاری برای جمعیت رنگین پوستان این جزیره انجام نمی دهد.

این پالایشگاه که مجوز فعالیت خود را در دوران دولت «دونالد ترامپ» دریافت کرد، در پی روی کارآمدن بایدن تحت نظارت دقیق‌تری قرار گرفت. سازمان حفاظت محیط زیست این مرکز را در ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) پس از گزارش ساکنان جزیره نسبت به انتشار گازهای سمی که سبب حالت تهوع و بیماری شده بودند، تعطیل کرد.   

«جنیفر والیولیس» مدیر اجرایی انجمن محیط زیست جزیره سنت کروکس که حدود دو مایل آنسوتر از این پالایشگاه قرار دارد، این سوال را مطرح کرد که آیا اگر موقعیت جزیره ما در آمریکا نزدیکتر بود، دولت با فوریت بیشتری به داد ما نمی رسید؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید