وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه داد

کدخبر: ۵۳۰۷۱۸
اقتصادنیوز: وزارت خارجه انگلیس در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی طی بیانیه‌ای مدعی شد: انجام دو آزمایش موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی در ۲۸ اکتبر نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بشمار می‌رود.
وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی واکنش نشان داد و درخواست برای خلع کامل تسلیحات اتمی در این کشور را تکرار کرده است.

آمریکا برای پیونگ یانگ خط و نشان کشید

سخنگوی دستگاه دیپلماسی انگلیس در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد ادعا کرد: انجام دو آزمایش موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی  در ۲۸ اکتبر نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بشمار می‌رود.

وی افزود: بریتانیا از نزدیک با شرکای خود برای ترغیب کره شمالی در جهت بازگشت به دیپلماسی و برداشتن گام‌های معتبر در راستای خلع تسلیحات اتمی به شیوه ای کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت همکاری می کند. 

این سخنگو افزود: ما از کره شمالی می خواهیم که به جای پیگیری غیرقانونی برنامه‌های هسته‌ای و موشک های بالستیک، رفاه مردم خود را در اولویت قرار دهد.

طبق گزارش‌ها، کره شمالی امروز در اقدامی که به نظر می‌رسید در واکنش به مانور نظامی مشترک هفته اینده کره جنوبی و ایالات متحده باشد دو موشک را بر فراز ژاپن شلیک کرد. این موشک‌ها به گزارش خبرگزاری کیودو به سمت دریای ژاپن شلیک شدند اما خارج از منطقه اقتصادی انحصاری این کشور (EEZ) فرود آمدند. 

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر آزمایش و پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را اقدامی برای بی ثبات کردن منطقه و جهان نامیده و ادعا کرده که واشنگتن به حمایت از کره جنوبی و ژاپن ادامه می‌دهد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید