هویت ضارب همسر نانسی پلوسی فاش شد

کدخبر: ۵۳۱۰۹۵
دپیپ روز جمعه در خانه پلوسی دستگیر شد. بروک جنکینز، دادستان منطقه سانفرانسیسکو، گفت که قصد دارد چندین اتهام علیه او از جمله اقدام به قتل، حمله با سلاح مرگبار، دزدی و سوءقصد علیه از سالمندان را مطرح کند.
هویت ضارب همسر نانسی پلوسی فاش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، هویت و دیدگاه‌های فردی که همسر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده را مورد حمله قرار داد، مشخص شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فردی که متهم به حمله به خانه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا و ضرب و شتم شدید شوهرش با چکش شده، پست های نژادپرستانه و اغلب گمراه‌کننده‌ای در فضای مجازی منتشر کرده است -از جمله پست‌هایی که نتایج انتخابات 2020 را زیر سوال می‌برد، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دفاع کرده و تئوری‌های توطئه گروه کیوانان را بازنشر می‌کند.

دیوید دپیپ، 42 ساله، متولد پاول ریور، در بریتیش کلمبیا بزرگ شده است. دپیپ روز جمعه در خانه پلوسی دستگیر شد. بروک جنکینز، دادستان منطقه سانفرانسیسکو، گفت که قصد دارد چندین اتهام علیه او از جمله اقدام به قتل، حمله با سلاح مرگبار، دزدی و سوءقصد علیه از سالمندان را مطرح کند.

ناپدری او گفت که مظنون تا 14 سالگی با او در کانادا زندگی کرده و پسری آرام بوده است.جین دیپاپ گفت: «دیوید هرگز آن‌طور که من دیدم خشن نبود و هیچ‌وقت دچار مشکل نشد، اگرچه بسیار گوشه‌گیر بود و بیش از حد بازی‌های ویدیویی انجام می‌داد». او گفت که از سال 2003 پسر خوانده‌اش را ندیده و اگر چه در طول این سال‌ها چندین بار سعی کرد با او ارتباط برقرار کند اما موفق نشد. جین دیپاپ گفت: «در سال 2007، سعی کردم با او تماس بگیرم، اما دوست دخترش وقتی خواستم با او صحبت کنم، تلفن را قطع کرد».

1000 (1)

یک وبلاگ اینترنتی که در ماه‌های اخیر تحت نام دیوید دپیپ منتشر شده‌اند، حاوی سخنانی درباره فناوری، بیگانگان، کمونیست‌ها، اقلیت‌های مذهبی، ترنس‌جنس‌گرایان و نخبگان جهانی بودند.

به نظر می‌رسد هیچ پست مستقیمی در مورد پلوسی وجود ندارد، اما نوشته‌هایی در دفاع از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و یک خواننده رپ، نام کاین -که اخیراً اظهارات یهودی‌ستیزانه داشته- وجود دارد. در پست های دیگر، نویسنده گفت که یهودیان به رشد سیاسی هیتلر در آلمان کمک مالی کردند و ادعا کرد که یک توطئه یهودی ستیزانه در تهاجم اخیر روسیه به اوکراین نقش داشته است. در این پست آمده است: «هرچه بیشتر اوکراینی‌ها بی‌ضرر بمیرند، خرید زمین برای یهودیان ارزان‌تر خواهد بود».

1000 (2)

در یک سایت دیگر، که شخصی به نام دپیپ در آن پست می‌کرد، ادعاهای نادرست درباره واکسن‌های کووید و پوشیدن ماسک را تکرار کرد، از واقعی بودن تغییرات آب‌وهوایی را به چالش کشید و تصویری از هیلاری کلینتون زامبی‌شده در حال غذا خوردن روی گوشت انسان را به نمایش گذاشت. در پستی دیگر در 27 سپتامبر، نویسنده گفت هر روزنامه نگاری که ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را تکذیب می‌کند «باید مستقیماً به خیابان کشانده شده و تیرباران شود».

پیش از این دو منبع مطلع در باب حادثه حمله با چکش به شوهر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بودند  مظنونی که شوهر پلوسی را هدف قرار داد بازداشت شده است. این منابع گفتند که مهاجم با چکش به پل پلوسی 82 سله حمله کرد و همزمان فریاد زد نانسی کجاست؟ پلیس سانفراسیکو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که افسران پلیس بلافاصله با مظنون برخورد کرده و او را خلع سلاح کردند.مظنون زمانی که پلیس رسیده بود به انها گفته بود که در انتظار پلوسی است. همزمان کنگره آمریکا با انتشار بیانیه جداگانه ای اعلام کرده که پلوسی تحت تدابیر حفاظتی قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید