آیت الله مکارم شیرازی یک پیام صادر کرد

کدخبر: ۵۳۱۴۸۱
اقتصادنیوز: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور پیامی درگذشت سیداحمد واحدی‌جهرمی تولیت حرم مطهر حضرت سکینه(س) را تسلیت گفت.
آیت الله مکارم شیرازی یک پیام صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پیامی درگذشت آیت الله سید احمد واحدی جهرمی تولیت حرم مطهر حضرت سکینه(س) را تسلیت گفت.

دفاع تمام قد یک نماینده مجلس از تولید موشک در کشور/ امروز اگر موشک نداشته باشیم، هیچی نداریم!

در پیام آیت الله مکارم شیرازی آمده است: خبر رحلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد واحدی جهرمی رحمه الله علیه موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.این عالم فرزانه سال‌های متمادی به نمایندگی از مرحوم امام خمینی قدّس سرّه در سوریه به فعالیت‌های تبلیغی اهتمام داشت و خدمات فراوانی به مکتب اهل‌بیت علیهم السلام در آن دیار نمود.

آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود افزوده است: اینجانب رحلت این روحانی خدوم را به عموم علاقه‌مندان اهل بیت علیهم السلام و خانواده و وابستگان و منسوبین ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای وی علوّ درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

آیت‌الله واحدی جهرمی نماینده امام راحل در سوریه و تولیت حرم حضرت سکینه بن علی(ع) روز جمعه گذشته دارفانی را وداع گفت.

آن مرحوم متولد ۱۳۱۱ در جهرم بود و از سال ۱۳۳۲ جهت ادامه‌ تحصیلات از جهرم به قم رفت و ساکن آنجا شد و از محضر آیات میرزا هاشم آملی، شیخ عباسعلی شاهرودی، علامه طباطبایی و آیات عظام بروجردی و امام خمینی بهره برد. 

وی بعد از اقامت در کشور سوریه در دوران پیش از انقلاب، مدتی تولیت حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را عهده‌دار و امام جماعت صحن مطهر حضرت زینب بود.

 آیت‌الله واحدی در سالهای پیش و پس از انقلاب اسلامی وکیل شرعی امام خمینی(ره) در سوریه بود.

وی همچنین مورد احترام علما و بزرگان این کشور و نیز مقام‌های سیاسی این کشور - رئیس جمهور، نخست‌وزیر و وزرا - بود. 

مرحوم آیت الله واحدی کتاب‌های علمی متعددی به زبان‌های عربی و فارسی تألیف کرد که  از جمله آثار وی می‌توان به "تعالیم الاسلام"، "الزواج الاسلامی"، "سلسله آباء النبی(ص)" و "عقل و دین" اشاره کرد.

از فعالیت مهم آیت‌الله واحدی در سوریه، احیاء و بازسازی قبر حضرت سکینه بنت علی(ع) در شهر "داریا"ی سوریه و عهده‌دار بودن تولیت آن مکان مقدس بود. این بارگاه مطهر در جریان جنگ سوریه و حمله تکفیری‌ها به شهر داریا تخریب شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید