هشدار نسبت به تحرکات اخیر اسرائیل

کدخبر: ۵۳۱۵۰۲
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نسبت به تحرکات اخیر اسرائیل هشدار داد.
هشدار نسبت به تحرکات اخیر اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز  این روزنامه نوشت: به نظر می‌رسد میان حوادث داخلی و آنچه در مرزها و کشورهای همسایه‌مان رخ می‌دهد ارتباط معناداری وجود دارد.رسانه‌های رژیم صهیونیستی از استقرار حداقل 2 سیستم پدافند هوائی از نوع «باراک» ساخت اسرائیل در امارات خبر می‌دهند.درباره اهداف استقرار این سامانه گفته شده مقابله با تهدیدات احتمالی ایران یکی از اهداف است کما اینکه خنثی کردن حملات موشکی و پهپادی احتمالی انصارالله یمن، هدف دیگری است که امارات از استقرار این سامانه دنبال می‌کند.

هرچند رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره آنچه این رژیم از فروش سامانه پدافند هوائی به امارات دنبال می‌کند چیزی ننوشتهاند ولی کاملاً روشن است که صهیونیست‌ها درصدد هستند با این اقدام اولاً نفوذ اطلاعاتی خود را در منطقه گسترش دهند و ثانیاً امارات را هرچه بیشتر به خود وابسته کنند.

در مرز شمال غربی کشورمان نیز رژیم صهیونیستی سال‌هاست که در حال گسترش نفوذ خود در جمهوری آذربایجان است. ماجراهای جنگ قره‌باغ و تلاش برای قطع کردن راه زمینی ایران با ارمنستان با ایجاد تغییرات مرزی، از عوارض نفوذ صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان است.

در مرزهای شرقی ما نیز هفته گذشته خبر برقراری روابط میان گروه تروریستی طالبان و رژیم صهیونیستی منتشر شد که نشان‌ دهنده وجود حلقه دیگری از محاصره کشورمان توسط رژیم صهیونیستی است. افزایش حلقه‌های محاصره در مرزها و حضور صهیونیست‌ها در مرزهای ایران را نمی‌توان امری عادی و تصادفی دانست. این، یک زنجیره است که از یکطرف امنیت ملی ما را تهدید می‌کند و از طرف دیگر نوعی برنامه‌ ریزی برای تضمین بقاء رژیم صهیونیستی است. نمی‌توان تردید کرد که اجرای ترورها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی در داخل کشورمان در سال‌های اخیر، یکی از نتایج وجود همین زنجیره است.

شیوه مقابله با این تهدید، گسترش و تعمیق دیپلماسی با کشورهای منطقه است. ما باید بپذیریم که در دهه‌های اخیر برای تضمین همزیستی مسالمت‌‌آمیز با همسایگان و سایر کشورهای منطقه، از دیپلماسی موفقی برخوردار نبوده‌ایم و اکنون نیز نیستیم. اینکه همواره سیاست‌هایمان در زمینه روابط با همسایگان را بعد از وقوع حوادث و جهت‌گیری‌هائی که ناخوشایند هستند اعلام می‌کنیم و حتی در همین اقدام نیز زبان حماسی را بر زبان دیپلماسی ترجیح می‌دهیم، به جای اینکه همگرائی را تضمین کند به واگرائی منجر می‌شود. ما باید از وقوع حوادث جلوتر باشیم و سیاست پیشگیرانه ما بر سیاست واکنشی غلبه داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید