صدراعظم آلمان:

در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستیم

کدخبر: ۵۳۱۵۱۰
اقتصادنیوز: اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان با حمایت از اغتشاشگران از بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد
در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت دیده بان ایران، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان دوشنبه شب به وقت تهران با ادعای سرکوب مردم در ایران گفت، دولت آلمان درحال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه تهران است.

راهکار روسیه برای مقابله با تحریم‌های غرب

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وی از همبستگی برلین با اغتشاشگران خبر داد و گفت: «تحریم‌های اروپا مهم هستند و ما در حال بررسی گام‌های بیشتر هستیم.»

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا اخیرا تحریم‌هایی را به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. در واکنش به این اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه چهارم آبان در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.

احتمال تشدید تحریم‌ها علیه ایران؟ / اظهارنظر سخنگوی اتحادیه اروپا

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و‌سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد.» 

تحلیلگران بر این باورند که اغتشاشات که با تحریک عوامل خارجی است، می‌تواند آمریکا و غرب را به این نتیجه برساند که با استفاده از سلاح تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی شکاف‌های میان جامعه و حاکمیت را گسترش دهد تا در نتیجه نظام در اثر فشارهای داخلی و بیرونی تن به تغییر رفتار در حوزه‌های مورد خواست طرف‌های خارجی دهد.

«علیرضا فقیهی‌راد» کارشناس مسائل بین‌الملل چند روز پیش در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری فارس در همین خصوص گفت: «هرگونه ناآرامی و آشوب در ایران منجر به ارسال پالس ضعف به بیرون خواهد شد و زمینه و مشروعیت برای تحریم و فشار بیشتر را مهیا می‌کند. برای نمونه در جریان فتنه ۸۸ بود که مقامات آمریکایی اغتشاشات درون ایران را فرصتی برای فشار بیشتر جهت تغییر رفتار جمهوری اسلامی قلمداد کردند و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران به بهانه‌های حقوق بشری وضع کردند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید