خط و نشان روسیه برای انگلیس/ منتظر پاسخ باشید!

کدخبر: ۵۳۱۷۲۷
اقتصادنیوز: پسکوف گفت: همچنان انگلیس را مسئول خرابکاری در خطوط لوله نورداستریم دانسته و به این اقدام لندن پاسخ متناسب نشان خواهیم داد.
خط و نشان روسیه برای انگلیس/ منتظر پاسخ باشید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه‌ شنبه در سخنانی اعلام کرد که مسکو در صدد است تا به خرابکاری انگلیس در خط لوله «نورد استریم» پاسخ دهد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت که مسکو منتظر ارزیابی کارشناسی از خسارت وارد شده به خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم ۱ و ۲ است.

بیانیه افشاگرانه روسیه درباره نقش انگلیس در انفجار نورداستریم

وی اضافه کرد: هنوز تصمیمی برای تعمیر این خطوط لوله گرفته نشده است. ما همچنان انگلیس را مسئول خرابکاری در این خطوط لوله دانسته و به این اقدام لندن پاسخ متناسب نشان خواهیم داد.

افشای جزئیات جدید از انفجار در خط لوله گاز روسیه

در همین ارتباط، وزارت دفاع روسیه چندی پیش در بیانیه‌ ای اعلام کرد که پرسنل نیروی دریایی انگلیس در تخریب خطوط لوله نورد استریم دخالت داشته‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود: بر اساس اطلاعات موجود، عوامل نیروی دریایی انگلیس در برنامه‌ریزی، تدارک و اجرای یک حمله تروریستی در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) در دریای بالکان و انفجار خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ دست داشتند.

این دو خط لوله بزرگ زیر دریایی بالتیک که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌ شوند، ماه گذشته با «انفجارهایی قدرتمند» تخریب شده و آلمان، سوئد و دانمارک تحقیقات خود را درباره این انفجار که از آن به عنوان «خرابکاری» یاد می‌شود، آغاز کردند.

مسکو به دفعات با رد اتهامات مبنی بر اینکه مسکو پشت پرده این خرابکاری بوده، چنین تفکری را «احمقانه» خواند و انگشت اتهام را به سمت غرب نشانه رفت. و حالا، دولت ولادیمیر پیوتین، به طور مستقیم یکی از اعضای ناتو یعنی انگلیس را به دخالت در حمله به زیرساخت‌های حیاتی روسیه متهم کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید