پارلمان عراق، ترکیه را تهدید کرد

کدخبر: ۵۳۱۹۷۹
اقتصادنیوز: معاون اول پارلمان عراق گفت: در صورتی که حملات ترکیه تکرار شده و بستن آب به روی عراق ادامه یابد، موضعگیری متفاوتی خواهیم داشت.
پارلمان عراق، ترکیه را تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری شفق نیوز عراق، محسن المندلاوی، معاون اول رئیس پارلمان عراق امروز در دفتر خود در بغداد میزبان علی رضا کونای، سفیر ترکیه در عراق و هیئت همراهش بود و در این دیدار راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک عراق و ترکیه بررسی شد.

المندلاوی در این دیدار تهدید کرد: در صورتی که حملات ترکیه تکرار شده و بستن آب به روی عراق ادامه یابد، موضعگیری متفاوتی خواهیم داشت.

معاون اول رئیس پارلمان عراق تسریع در حل‌وفصل مساله آب به نحوی که تمامی حقوق آبی عراق در دو رود دجله و فرات تضمین شود، خواستار شد و گفت: ادامه این وضعیت می‌تواند روابط تاریخی بغداد و آنکارا را تیره‌وتار کرده و به منافع مشترک دو کشور آسیب بزند.

همچنین دو طرف درباره لزوم تشکیل کمیته‌های فنی و مشترک عراق و ترکیه با هماهنگی وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه جهت رسیدگی به مسائل مهم از جمله تسهیل صدور ویزا برای شهروندان دو کشور توافق کردند.

المندلاوی در پایان این دیدار نیز گفت: اگر حملات قبلی که در اثر آنها تعدادی از شهروندان عراقی کشته شدند، تکرار شود، پارلمان موضع‌گیری متفاوتی را در پیش خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید