پیام مکتوب مکرون به رئیس جمهور عراق+جزئیات

کدخبر: ۵۳۲۲۰۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه ضمن تبریک به عبد اللطیف رشید به مناسبت انتخابش به عنوان رئیس جمهور عراق، بر نقش محوری رئیس جمهور در تضمین اتحاد ملت عراق و تحقق خواسته‌هایشان برای اجرای اصلاحات تاکید کرد.
پیام مکتوب مکرون به رئیس جمهور عراق+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از فرات نیوز، در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر عبد اللطیف رشید، رئیس جمهور عراق آمده است، رئیس جمهور پیام مکتوبی از سوی امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود درباره روابط مستحکم دو کشور و حمایت جدی پاریس از بغداد دریافت کرد.

طبق بیانیه یاد شده، پاتریک دوریل، مشاور وزیر خارجه فرانسه در امور خاورمیانه و اریک شووالیه، سفیر فرانسه در عراق در جریان دیدارشان با عبداللطیف رشید در کاخ السلام شهر بغداد، این نامه را تحویل رئیس جمهور عراق دادند.

ماکرون در این نامه ضمن تبریک به عبد اللطیف رشید به مناسبت انتخابش به عنوان رئیس جمهور عراق و آرزوی موفقیت برای او در این سمت، بر نقش محوری رئیس جمهور در تضمین اتحاد ملت عراق و تحقق خواسته‌هایشان برای اجرای اصلاحات تاکید کرد.

همچنین رئیس جمهور فرانسه ضمن اشاره به اصول مشارکت و همکاری میان دو کشور و امید به توسعه آن و اجرای طرح‌هایی در راستای خدمت به کشور و ملت عراق، بر حمایت جدی کشورش از عراق در مبارزه با تروریسم و مشارکت در برقراری امنیت، ثبات و بازسازی در راستای خدمت به مردم عراق تاکید کرد.

او در ادامه نقش محوری عراق در گفتگوی منطقه‌ای، امید به نقش عراق در کاهش تنش‌ها و خاموش کردن آتش بحران‌های منطقه از راه گفتگو و دیدارهای سازنده را یادآور شد.

عبداللطیف رشید نیز در این دیدار ضمن ادای احترام و تقدیر از همتای فرانسوی خود تاکید کرد: روابط ما با فرانسه برجسته است و امیدواریم این روابط را در زمینه‌های مهم و مشترک به ویژه امنیت، مبارزه با تروریسم، همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های انرژی، سرمایه‌گذاری و آب‌وهوا تقویت کنیم به شکلی که حاکمیت عراق حفظ شده و منافع دو ملت محقق شود و همچنین اقدام مشترکی برای تقویت امنیت و صلح در سراسر منطقه آغاز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید