درخواست فوری «السودانی» از جامعه جهانی

کدخبر: ۵۳۲۶۵۵
اقتصادنیوز: السودانی در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت اردوگاه «الهول» در سوریه برگزار شد، از جامعه جهانی رسیدگی به وضعیت اردوگاه «الهول» را خواستار شد.
درخواست فوری «السودانی» از جامعه جهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست وزیر عراق امروز شنبه در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت اردوگاه «الهول» در سوریه (محل نگهداری اعضا و خانواده گروه تروریستی داعش) برگزار شد، از جامعه جهانی خواست تا در قبال نهایی کردن پرونده این اردوگاه به مسئولیت خود عمل کند.

اعلام آمادگی آمریکا برای همکاری با دولت جدید عراق

در این جلسه بر اهمیت بازگشت مجدد آوارگان به کشورشان و بررسی موضوع بشردوستانه آنها، ادامه اجرای برنامه‌های تعیین شده برای سازماندهی و ادغام آنها برای بازگشت به مناطق اصلی خود و همچنین انجام اقدامات لازم برای رفع موانع موجود بر سر راه بازگشت آوارگان تأکید شد.

در این جلسه همچنین به تلاش های عراق برای تهیه راه حل‌های نهایی جهت حل بحران آوارگان و مشکلات مربوط به اردوگاه الهول در سوریه پرداخته شد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از جامعه جهانی خواست تا وظایف خود را برای حل مسئله آوارگان در اردوگاه الهول انجام دهد.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد.

اداره این اردوگاه را گروه مسلح موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (شبه نظامیان قسد) وابسته به ارتش آمریکا بر عهده دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید