فوری/ رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن در پاسخ به کره شمالی

کدخبر: ۵۳۲۷۰۸
نیروی هوایی ژاپن در پاسخ به پرتاب چند موشک از سوی کره شمالی رزمایشی مشترک با ارتش آمریکا برگزار کرد.
فوری/ رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن در پاسخ به کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری ژاپنی «کیودو» به نقل از وزارت دفاع توکیو گزارش کرد، نیروی هوایی ارتش ژاپن یک مانور نظامی مشترک را با ارتش آمریکا در واکنش به پرتاب موشک‌های بالستیک از سوی کره شمالی برگزار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، طبق این گزارش، این رزمایش مشترک در محل «دریای چین شرقی» در نزدیکی جزیره «کیوشو» در جنوب ژاپن برگزار شد.

خبرگزاری کیودو نوشت، در این رزمایش پنج جنگنده اف-2 متعلق به ژاپن، دو بمب‌افکن استراتژیک مدل بی-1بی آمریکا و دو جنگنده اف-16 آمریکا شرکت داشتند.

صبح روز شنبه ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، کره شمالی چهار موشک بالستیک کوتاه‌برد به دریای زرد در شرق شبه جزیره کره شلیک کرده است.

وزارت امور خارجه کره‌شمالی روز جمعه به آمریکا درباره رزمایش نظامی هوایی که در نزدیکی این کشور در حال انجام است هشدار داد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ از آمریکا خواست تا رزمایش هوایی تحریک آمیز را متوقف کند و هشدار داد که تحریک مستمر، اقدام متقابل مستمر به دنبال خواهد داشت.

کره جنوبی روز پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که کره شمالی سه موشک بالستیک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پیونگ یانگ تا کنون در سال 2022 بالغ بر 33 پرتاب موشکی انجام داده است. کره شمالی تاکید کرده پرتابها‌ی موشکی خود را در پاسخ به تحریکات کره جنوبی و آمریکا به اجرا در آورده است.

این دو کشور اخیرا به اجرای مانورهای نظامی گسترده‌ای که گاها ژاپن نیز در آن شرکت داشت، پرداختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید