یامین‌پور:

مشت آخر را به آمریکا زده و وارث جهان می‌شویم!

کدخبر: ۵۳۳۰۹۸
اقتصادنیوز: معاون وزیر ورزش در مورد حوادث اخیر گفت: وضعیت ما و آمریکا مثل دو بوکسوری است که در دو راند همدیگر را زده و خسته شده‌اند؛ حالا در راند آخر چه کسی است که مشت آخر را بزند و وارث جهان شود؟
مشت آخر را به آمریکا زده و وارث جهان می‌شویم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، ۱۴ آبان ماه، جلسه پرسش و پاسخ با حضور وحید یامین پور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در هیئت عبدالله‌ بن الحسن (علیه السّلام) پیرامون اتفاقات اخیر انجام شد.

وحید یامین پور در ابتدای صحبت خود درباره اتفاقات اخیر کشور گفت: تحلیل رهبر انقلاب از این اتفاقات این بود که این حوادث یک پروژه است. چارچوب صحبت های حضرت آقا مبتنی بر همان نظر چند سال گذشته ایشان است که به آن استعمار فرانو می‌گویند.

دبیر ستاد امر به معروف بازهم جنجالی شد/ پیشنهاد عجیب به رئیسی برای پیشگیری از ناآرامی‌ها!

او افزود: استعمار فرا نو یعنی طراحی و توطئه آمریکا و به معنای دیگر این اتفاقات واکنشی است و هدف، نابود کردن ایده های مقاومت در برابر جهان تک قطبی است. علت دیگر این رویداد ها، پیشروی نظام در کنش های فرهنگی گذشته مانند پیاده روی اربعین و جریان سرود سلام فرمانده که در تمام نقاط جهان همگانی شد، بوده است.

به نوشته هیئت آنلاین، معاون وزیر ورزش و جوانان درباره مسائل اخیر جهانی گفت: این تحلیل که می‌ گویند اغتشاشات اخیر به دلیل مسائل اقتصادی بوده است تحلیل ضعیفی است. چرا آن زمان که دولت ارز ترجیحی را حذف کرد (خرداد و تیرماه) و آن گرانی ها به وجود آمد، این اتفاقات به وجود نیامد؟ چطور زمان حال که به دلیل تعامل با شرق و شانگهای کشور درحال دور زدن تحریم هاست این اتفاق میفتد؟ این را تحلیلگر های آمریکایی هم اعتراف کردند که چون تحریم ها دیگر مثل سابق اثر ندارد حربه جدیدی به وجود می‌آورند که این حربه کنترل خیابانی است.

تهدید ایران به جنگ داخلی از سوی بن سلمان /خبرگزاری فارس از اختلاف ایران و عربستان روایت کرده است+فیلم

او افزود: ما نمی‌توانیم با تحلیل جزئیات این ماجرا را تحلیل کنیم. مثلا بگوییم فلان مکان پلیس بد عمل کرد، فلان مسئول بد حرف زد. این جزئیات هرچند هرکدامشان می‌تواند توضیحی داشته باشد اما اینها مسئله را روشن نخواهد کرد.

 

یامین پور گفت: ما باید کل صحنه و تحولات جهان را ببینیم. اینکه آمریکا دارد توان کنترل یک جانبه ی بین المللی را از دست می‌دهد. خب رقیب کیست؟ اگر آنها می‌توانستند مستقیم وارد جنگ با ما بشود انجامش میداد. ما با اروپایی مواجهیم که در آستانه فروپاشی سیاسی است. قیمت سوخت در فرانسه ۲۲ برابر شده است، صنایع بزرگ در اروپا به دلیل کمبود انرژی در حال تعطیلی است. آلمان مجبور شده است پس از سال ها از زغال سنگ استفاده کند. ما با همچین جهانی طرف هستیم.

او ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب به جوانان می‌گوید شما به زودی صحنه ای را خواهد دید که دشمنان در مقابل شما به زانو در خواهند آمد و آن روز دشمنی ها تمام خواهد شد، امروزه در متن ماجرای آن هستیم‌.

وی درباره موضوع جهان رسانه و فضای مجازی گفت: در جهان حال حاضر این جنگ، رسانه‌ای‌ است منتهی اکثر کشور ها در مقابل حکمرانی یکپارچه ی جهانی وا داده اند. مثلا کشور چین و روسیه که در مقابل شبکه های جهانی نیاز به تقویت حکمرانی های ملی خود دارند، در حال ایجاد پلتفرم های رقیب هستند. این اواخر که در روسیه حضور داشتم اینستاگرام و توییتر فیلتر بودند. چین هم در حال همین کارهاست. این جنگ بالاخره هست و ما هم در بعضی از این جنگ ها ضعیف بودیم و وا داده ایم و در مقابل آن مراقب آلودگی ها نبوده ایم و فقط پنجره ها را باز گذاشتیم. دیشب برای چهارمین بار پیج اینستاگرامم را هم بستند. آخرین بار به دلیل انتشار پرچم جمهوری اسلامی، می‌بینید که هشتگ آرشام را هم حذف می‌کنند.

یامین پور در پاسخ به این سوال که چرا رهبر انقلاب در مقابل کوتاهی های رئیس جمهور گذشته اقدامی نکرد اذعان کرد: اقدام اساسی یعنی چه؟ یعنی برکناری رئیس‌جمهور؟ یعنی منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زود هنگام؟ رهبری رهبر است، رئیس مجلس شخص دیگر، رئیس قوه قضائیه شخص دیگر. اگر قرار بود به جای تک تک آحاد مردم، خودش تصمیم بگیرد چه نیازی به قانون اساسی بود؟ چه نیازی به مجلس و دولت و غیره؟ شما بگویید مردم ممکن است در انتخابات اشتباه کنند و فردی را انتخاب کنند که برای سال ها به نظام آسیب برساند، این سوالی است که در پیش از انقلاب اسلامی هم مطرح بوده است که چرا امام می‌گوید جمهوری اسلامی؟

او ادامه داد: یکی از مراجع تقلید طبق نامه ای که به امام داشته است می گوید این انتخابات دیگر چیست؟ شما مثل زمان امیرالمؤمنین منصوب کنید و ما حمایت می‌کنیم. آیا امام این نفوذ را نداشت که این کار را انجام بدهد؟ چرا پس از دوماه انتخابات در همان اول انقلاب برگزار می‌شود؟ اگر قرار است مردم سالاری حتی با روی کار آمدن افراد صالح در انتخابات ترک بردارد نظام از فردای آن متلاشی خواهد شد. اینگونه جلسات و پاسخگویی ها از جانب دولت و افراد منصوب به آن می‌تواند مسیر روشنگری و تبیین را بیش از پیش آن هم در فضای هیئات که همواره سنگر اصلی انقلاب بوده اند، فراهم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید