اظهارات معنادار شی جی پینگ درباره آمادگی نظامی پکن/ حمله به تایوان نزدیک است؟

کدخبر: ۵۳۳۳۷۹
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور چین در سخنانی اعلام کرد که این کشور آموزش و آمادگی نظامی برای هر جنگی را به شکلی جامع تقویت خواهد کرد.
اظهارات معنادار شی جی پینگ درباره آمادگی نظامی پکن/ حمله به تایوان نزدیک است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شبکه دولتی سی‌سی‌تی‌وی چین سه‌شنبه به نقل از شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور این کشور گزارش داد چین آموزش و آمادگی نظامی برای هر جنگی را به شکلی جامع تقویت خواهد کرد. 

به گزارش رویترز، شی جین‌پینگ ضمن اعلام تمرکز این کشور بر آمادگی برای جنگ، افزود امنیت چین به شکلی فزاینده بی‌ثبات و نامطمئن شده است. به ادعای رسانه‌های غربی، این اظهارات نگرانی‌هایی را درباره این که  پکن در حال آماده شدن برای حمله به تایوان است، ایجاد می‌کند. 

پیش‌تر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری امروز سه‌شنبه به تلاش‌های تایوان برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری تولید تراشه در لیتوانی واکنش نشان داد و تأکید کرد که این اقدام با پاسخ قاطعانه پکن مواجه خواهد شد.

به گفته وی، پکن متعهد است تا با هرگونه تلاش تایوان برای تبانی با نیروهای خارجی و تلاش برای جدایی از چین به صورت قاطعانه مخالفت کند. ژائو لیجیان با متهم کردن تایوان به تنش‌زایی گفت که تنش‌ها در تنگه تایوان به واسطه تبانی مسئولان حزب حاکم پیشروی دموکرات تایوان (DPP) با نیروهای خارجی است.

تنش چین با تایوان در هفته‌های گذشته به اوج رسید و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت به بالاترین مقام آمریکایی تبدیل شد که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است، اقدامی که خشم چین را برانگیخت و این کشور کماکان در حال برگزاری رزمایش و ماموریت‌های نظامی اطراف این جزیره است.

یک مقام ارشد نظامی چین به تازگی وعده داد که ارتش این کشور برای هرگونه جنگ آماده خواهد بود. ژنرال «وی فنگه» وزیر دفاع چین این سخنان را در جریان میزگردی در حاشیه کنگره حزب کمونیست چین در پکن بیان کرد.

ژنرال وی فنگه گفت که چین با شرایط امنیت ملی سخت و شدید مواجه است و برای ارتش مهم است که به دستورات شی جین پینگ رئیس جمهور چین پایبند باشد. وزیر دفاع چین اظهار داشت که ارتش باید اندیشه رئیس‌جمهور در مورد تقویت ارتش و «بهبود توانایی آن برای پیروزی» را اجرا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید