رئیس جمهور چین به ارتش: برای مبارزه آماده باشید

کدخبر: ۵۳۳۴۸۹
رئیس‌جمهوری چین از ارتش کشورش خواسته تا اطمینان حاصل کند آماده پاسخگویی به تهدیدات امنیتی ناشی از یک دوره جدید از تلاطم و التهاب جهانی است. به گفته او، ارتش آزادی‌بخش خلق چین باید سخت‌تر تمرین کند تا آماده یک مبارزه باشد.
رئیس جمهور چین به ارتش: برای مبارزه آماده باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین روز سه‌شنبه هشدار داد که "جهان در حال حاضر در دست تغییراتی است که طی یک قرن دیده نشده بود و همین عامل افزایش بی‌ثباتی و عدم اطمینان و همچنین اثرگذاری بر امنیت ملی است."

شی جینپینگ گفت: کلیت ارتش باید ایده حزب کمونیست چین برای تقویت ارتش را در عصر جدید با متمرکز کردن انرژی‌اش برای ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های جنگی‌اش اجرایی کند. ارتش باید قاطعانه از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه دفاع کند.

او توضیح داد که دستورالعمل‌های صادر شده از سوی رهبر چین براساس تصمیماتی است که ماه گذشته در جریان کنگره حزب کمونیست چین اتخاذ شد. این گردهمایی شاهد تغییراتی در رهبری ارشد حزب بود و شی در حرکتی بی‌سابقه برای سومین دوره پنج ساله در راس حزب و به تبع آن راس کشور چین تأیید شد.

شی در طی گزارش خود به نمایندگان حزب کمونیست، بر خطر درگیری مسلحانه بر سر تایوان که یک جزیره خودگردان است، تاکید کرد. او بار دیگر تاکید کرد که هدف اولیه پکن اتحاد مجدد صلح‌آمیز است، اما هشدار داد که پکن این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که از نیروی نظامی برای جلوگیری از تلاش‌های احتمالی دولت تایوان برای اعلام استقلال استفاده کند.

موضوع تایوان یکی از مسائل حساس در تنش‌های مداوم بین واشنگتن و پکن است. جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده با متعهد شدن به استفاده از نیروهای آمریکایی در دفاع از تایوان در صورت حمله ارتش چین، سنت دیرینه ابهام استراتژیک را کنار گذاشت.

مقامات ایالات متحده به طور فزاینده‌ای با این جزیره خودگردان به عنوان یک "کشور مستقل" برخورد می‌کنند و پکن آن را تهدیدی مستقیم برای سیاست "چین واحد" می‌نامد که خود واشنگتن رسما آن را پذیرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید