منابع رسانه‌ای عراق منتشر کردند؛

جزئیات جدید ازحمله پهپادی به تانکر‌های حامل سوخت ایران برای لبنان

کدخبر: ۵۳۳۵۵۲
منابع رسانه‌ای عراق جزئیات جدیدی از دلیل انفجارهای بامداد امروز در مرز سوریه و عراق منتشر کردند و از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکرهای حامل سوخت برای لبنان در خاک سوریه خبر دادند.
جزئیات جدید ازحمله پهپادی به تانکر‌های حامل سوخت ایران برای لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در پی انتشار خبر شنیده شدن صدای دست‌کم چهار انفجار، در بامداد امروز (چهارشنبه، ۹ نوامبر) در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه، رسانه‌های عراقی، جزئیات جدیدی از آن منتشر کردند.

وبگاه «بغداد الیوم» با انتشار این خبر نوشت که «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، اعلام کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود. 

وی ادعا کرد: «سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است».

به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهرهای لبنان صورت گرفت. 

هنوز منابع رسمی این خبر را تایید یا رد نکرده‌اند اما ورود و خروج محموله‌های سوخت کاملا به صورت رسمی و طبق توافق‌نامه‌های امضا شده میان ایران و کشورهای عراق، سوریه و لبنان صورت می‌گیرد و این محموله سوختی قرار بود مانند زمستان سال گذشته به دست لبنانی‌ها برسد.

برخی منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند که ۲۲ تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شوند اما پس از عبور ۸ تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰ متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکرها همچنان در خاک عراق باقی ماندند. 

از سوی دیگر، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نوشت که تنها چند ساعت پس از این حمله هوایی علیه مرزهای سوریه و عراق، یک عملیات شناسایی  آمریکایی اکنون در شرق سوریه در حال انجام است و یک فروند هواپیمای اطلاعاتی و جنگ الکترونیک متعلق به نیروی هوایی آمریکا از نوع Boeing RC-135W Rivet Joint که از پایگاه العدید قطر به پرواز درآمده، 
 در حال انجام عملیات شناسایی در عمق سوریه به سمت منطقه شرقی در امتداد مرز سوریه و عراق است.

به نوشته صابرین نیوز، علاوه بر آن، دومین هواپیمای نظامی آمریکا که به عنوان یک پلت فرم ارتباطی و  حلقه ارتباطی هوابرد و مأموریت‌های اطلاعات الکترونیک از نوع Bombardier E-11A در حال پرواز بر قرار منطقه القائم در مرزهای عراق و سوریه در نزدیکی محل هدف قرار دادن تانکرهای سوخت در بامداد امروز است.

پایان پیام/م

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید