تماس تلفنی مهم امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ایتالیا درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۳۳۷۰۲
وزیر امور خارجه در گفت وگو با همتای ایتالیایی خود، سیاست اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران را پایان دادن به جنگ اوکراین عنوان و تصریح کرد، بر همین اساس به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می دهیم.
تماس تلفنی مهم امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ایتالیا درباره جنگ اوکراین

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، بین المللی و منطقه ای مورد رایزنی قرار گرفت. 

امیرعبداللهیان انتصاب آقای تایانی به عنوان وزیر خارجه ایتالیا را تبریک گفت و نسبت به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد. 

وزیر امور خارجه از موضع  ایتالیا در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و جامعه بین المللی را به ایفای مسئولیت در مقابله با این پدیده شوم فراخواند. 

امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریمها و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران را تبیین کرد .

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در ارتباط با تحولات اوکراین خاطرنشان ساخت: سیاست اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران ناظر بر ضرورت حل و فصل سیاسی این منازعه، و پایان دادن به جنگ است و بر همین اساس به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز اظهار داشت: ایران و ایتالیا وارث تمدنهای کهن هستند و می توانند مناسبات گسترده و روبه رشدی داشته باشند. 

آنتونیو تایانی همچنین بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا تاکید کرد. 

وی در مورد مذاکرات لغو تحریم ها گفت: ایتالیا همه تلاش خود را برای دستیابی به توافقی که تامین کننده منافع همه طرف ها باشد، به کار خواهد بست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید