واکنش ترامپ به پیروزی دموکرات ها در انتخابات سنا/ تقلب شده

کدخبر: ۵۳۴۳۹۵
دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا که نامزدهای مورد حمایتش در انتخابات میاندوره ای 2022 آمریکا نتایج خوبی کسب نکرده اند، بار دیگر همچون انتخابات سال 2020 آمریکا مدعی تقلب در انتخابات آمریکا شد.
واکنش ترامپ به پیروزی دموکرات ها در انتخابات سنا/ تقلب شده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، ترامپ در رشته مطالبی در شبکه اجتماعی خود  (تروث سوشال)، مدعی تقلب و تخلفات گسترده انتخاباتی در انتخابات سنا در ایالت آریزونا شد.

او نوشت:" آنها دوباره در حال کار هستند. دستگاه‌های رای‌دهی در تعداد زیادی از شعب کار نکرد و مردم مجبور شدند ساعت‌ها در صف منتظر بمانند، سپس خسته شده و هزاران نفر (از رای دهندگان جمهوریخواه) از صف‌های رای‌گیری خارج شدند."

او افزود:" کارگران حامی دموکرات‌ها درگیر جمع آوری آرا برای تحویل آریزونا به جو بایدن بودند، این یک کلاهبرداری و تقلب در رای گیری است و هیچ تفاوتی با پر کردن صندوق های رای ندارد. آنها انتخابات را از بلیک مسترز دزدیدند. انتخابات آریزونا باید از نو برگزار شود."

ترامپ مدعی شد "بلیک مسترز" نامزد مورد حمایت او در انتخابات مجلس سنا در ایالت آریزونا، به دلیل تقلب و تخلفات گسترده انتخاباتی از سوی دموکرات ها، نتوانست به پیروزی برسد.

او نوشت: اگر آمریکا "یک کشور جهان سومی نبود" نتایج انتخابات ایالت آریزونا باید باطل شده و انتخابات از نو برگزار می شد.

ترامپ دوباره مدعی تقلب در انتخابات آمریکا شد

دونالد ترامپ پیش از برگزاری انتخابات میاندوره ای نیز در اظهاراتی امکان وقوع تقلب در انتخابات را با توجه به ماشین های رای گیری و شیوه رای گیری پستی مطرح کرده بود.

2 سال پیش نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری، دونالد ترامپ شکست خود از جو بایدن را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات از طریق شیوه رای گیری پستی شد.

او حتی به نشانه اعتراض به مراسم تحلیف جو بایدن نرفت و به جای او معاونش مایک پنس در این مراسم شرکت کرد.

در پی ادعاهای ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات 2020 آمریکا، گروهی از هوادارانش به تحریک ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا یورش برده و این ساختمان را اشغال کردند.

در جریان این حمله دستکم 5 نفر کشته شدند و شبکه توییتر پس از این واقعه صفحه ترامپ را بست.

ترامپ ادعای تقلب در انتخابات میاندوره ای 2022 را در حالی مطرح کرد که بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از انتخابات، دموکرات ها توانستند با کسب 50 کرسی مجلس سنا، اکثریت خود را در این مجلس حفظ کنند و در انتخابات مجلس نمایندگان نیز هنوز هیچ یک از دو حزب اصلی جمهوریخواه و دموکرات موفق به کسب اکثریت 218 کرسی نشده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید