این هواپیمای آمریکایی 900 روز از ایران جاسوسی کرد؟ +عکس

کدخبر: ۵۳۴۵۶۲
هواپیمای فضایی X-37B خورشیدی پس از ۹۰۸ روز پرواز به زمین نشست این هواپیمای فضایی خورشیدی ارتش آمریکا اوایل روز شنبه در مرکز فضایی کندی ناسا فرود آمد.
این هواپیمای آمریکایی 900 روز از ایران جاسوسی کرد؟ +عکس

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، فضاپیمای متعلق به ارتش ایالات متحده آمریکا با اسم X-37B پس از مأموریتی رکوردشکن که به مدت حدود 30 ماه طول کشید، بالاخره به زمین بازگشت.

این فضاپیما دیروز در حالی در مرکز فضایی کندی ناسا فرود آمد که 908 روز پیش از زمین بلند شده بود.

تصویری از لحظه بازداشت زن بمب گذار در ترکیه

هواپیما

به گزارش دیجیاتو، فضاپیمای X-37B که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده است، چند ماژول داشت که برای اولین‌بار در یکی از مأموریت‌های این هواپیما استفاده می‌شدند.

بوئینگ X-37B شبیه شاتل فضایی ناسا‌ست، کمی از آن کوچک‌تر بوده و اندازه آن از ابتدا تا انتها به 8.8 متر می‌رسد. اندازه شاتل فضایی 37 متر بود و البته خلبان داشت که از دیگر تفاوت‌های X-37B نسبت به شاتل، بی‌سرنشین بودن آن است.

گفتنی است. فضاپیمای X-37B مأموریت‌های محرمانه انجام می‌دهد. یک مسئول هوایی می‌گوید: «از زمان اولین پرتاب X-37B در سال 2010، این فضاپیما رکوردها را زیر‌و‌رو کرده است.» بسیاری از محموله‌های X-37B محرمانه‌ هستند، در نتیجه نیروی فضایی جزئیاتی درباره فعالیت‌های آنها منتشر نمی‌کند و حتی نمی‌دانیم که این مأموریت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید