قدردانی زلنسکی از ناتو/ آماده صلح هستیم!

کدخبر: ۵۳۴۶۹۵
اقتصادنیوز:رئیس‌جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) با حضور در شهر خرسون گفت: ما به سرزمین‌های کشور دیگری علاقه‌ای نداریم و برای صلح، برای همه کشورمان آماده‌ایم.
قدردانی زلنسکی از ناتو/  آماده صلح هستیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از نیویورک تایمز، سفر زلنسکی به خرسون تنها چند روز پس از خروج نیروهای روسی از این شهر صورت گرفته است.

خرسون، بندر حیاتی دریای سیاه و دروازه‌ای به کریمه، اولین شهر بزرگی بود که پس از شروع حمله در 24 فوریه به دست نیروهای روسیه افتاد.

در حال حاضر نیروهای روس در نزدیک رودخانه دنیپرو، مستقر هستند.

پاسخ ایران به تهدید نظامی اوکراین/ صبر ایران را به ضعف تعبیر نکنید

زلنسکی که توسط ده‌ها سرباز و افسر پلیس مسلح حفاظت می‌شد در مقابل ساختمان اداره منطقه‌ای خرسون سخنرانی کرد. او متعهد شد که تمام اراضی را به اوکراین بازگرداند.

درخواست مهم آمریکا از زلنسکی درباره مذاکرات صلح

زلنسکی در خرسون: مسکو نه ... اما کشورمان را پس می‌گیریم

در شهر برق، گرما، آب لوله کشی یا اینترنت وجود ندارد و مقامات اوکراینی از مردم خواسته‌اند تا زمانی که شهر ایمن نشده و خدمات ضروری بازسازی نشده است، شهر را ترک کنند.

زلنسکی در پاسخ به این سوال که نیروهای اوکراینی ممکن است تا کجا پیشروی کنند، گفت: مسکو نه...ما به سرزمین‌های کشور دیگری علاقه‌ای نداریم. ما در حال حرکت هستیم. ما برای صلح، برای همه کشورمان آماده‌ایم.

او از ناتو و سایر متحدان برای حمایت آنها در جنگ علیه روسیه تشکر کرد: "من واقعا خوشحالم، از واکنش مردم می‌توان فهمید، واکنش آنها فیلم نیست. مردم منتظر ارتش اوکراین، سربازان ما و همه ما بودند."

زلنسکی در خرسون: مسکو نه ... اما کشورمان را پس می‌گیریم

او گفت که بازدید از خرسون برای نشان دادن حمایت از ساکنانی که حدود هشت ماه اشغال روسیه را تحمل کردند و نشان دادند که "ما واقعاً در حال بازگشت هستیم، واقعاً پرچم خود را برافراشته‌ایم"، مهم است.

شاهدان گفتند که رئیس جمهور قبل از خروج حدود 30 دقیقه را در خرسون گذراند.

زلنسکی در خرسون: مسکو نه ... اما کشورمان را پس می‌گیریم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید