نشانه جدید استیضال پوتین در حمله به اوکراین

کدخبر: ۵۳۴۸۰۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه در حکم تازه‌ای پیوستن افراد دو تابعیتی را به ارتش روسیه امکان پذیر کرده است.
نشانه جدید استیضال پوتین در حمله به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور روسیه در حکم تازه‌ای پیوستن افراد دو تابعیتی به ارتش روسیه را به صورت قراردادی مهیا کرده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در فرمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه صادر کرده، آمده است که روس‌های دو تابعیتی می‌توانند به ارتش روسیه ملحق شوند. این فرمان برخی از مقررات مربوط به مقررات خدمت سربازی در روسیه را اصلاح می‌کند.

بر این اساس، آن گروه از شهروندان روس که تابعیت کشور دیگر یا مجوز اقامت مکان دیگری را دارند می‌توانند به ارتش روسیه ملحق شوند.

پیش از این، شهروندان روس به صورت اجباری یا  قراردادی در ارتش خدمت می‌کردند. خارجی‌ها هنوز هم می‌توانند به طور قراردادی و به عنوان سرباز و گروهبان در ارتش روسیه خدمت کنند.

روس‌هایی که دارای گذرنامه یا مجوز اقامت سایر کشورها هستند، می‌توانند مانند خارجی‌ها وارد خدمت سربازی قراردادی در روسیه شوند.

اخیرا نیز  منابع رسانه‌ای اعلام کردند که آموزش‌ نظامی از سپتامبر ۲۰۲۳ به مدارس روسیه بازخواهد گشت.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «صدای آمریکا» «سرگئی کراوستوف» وزیر آموزش روسیه گفته است که آموزش‌های نظامی از سپتامبر ۲۰۲۳ به مدارس روسیه بازخواهند گشت. این آموزش شامل موارد احتمالی برای مقابله با حمله شیمیایی یا اتمی، کمک‌های اولیه و تجربه کار با اسلحه «کلاشینکف» و شلیک آن بود. مقامات روسیه سال ۲۰۱۴ در پی ماجرای کریمه تلاش کردند این آموزش را احیا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید