اگر علی دایی می‌خواست مهاجرت کند...

کدخبر: ۵۳۵۰۳۶
اقتصادنیوز: شرق در گزارشی به فعالیت های علی دایی فوتبالیست پیشین مطرح ایرانی پرداخت.
اگر علی دایی می‌خواست مهاجرت کند...

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت:اگر چهره‌ای مثل علی دایی می‌خواست از ایران مهاجرت کند، آیا زمینه را مهیا نمی‌دید؟ او گرین‌کارت آمریکا را در اختیار دارد و با توجه به فکت چهره قهرمان، می‌توانست و می‌تواند راحت به هر کشور دیگری که می‌خواهد مهاجرت کند. قبل از به‌وجود‌آمدن  شرایط اخیر، علی دایی به قدر کافی مورد بی‌مهری قرار گرفت و حتی کار به جایی رسید که به طور متناوب عنوان می‌شد او قرار است ایران را به مقصد کشوری دیگر ترک کند. داستان ممنوع‌الکاری او در فوتبال ایران هنوز حل‌وفصل نشده و در اتفاقات اخیر، بحث ممنوع‌الخروجی او، چند روزی مطرح شد.

با این حال علی دایی، تا به حال، چندین بار از این گفته که قصد مهاجرت از کشور را ندارد. او آخرین بار اسفند 1400 خیلی شفاف در این زمینه حرف زد و گفت: «من به خیلی کشور‌ها رفته‌ام. آن ارزشی که صحبتش را کردید، اگر کاری داشته‌ام، ظرف مدت ۳۰ دقیقه انجام داده‌اند، در کشور خودم باید ۱۰ بار مراجعه کنم و انجام آن سه تا چهار ماه زمان ببرد تا آن کار به نتیجه و انجام برسد. با تمام این احوال ایران وطن من است. شاید بعضی‌ها تحت شرایطی تصمیم دیگری بگیرند؛ اما وطن برای من حکم ناموس و پدر و مادر را دارد. من نمی‌توانم پشتم را به ناموسم و به پدر و مادرم کنم. من عاشق این مملکت هستم. می‌خواهم تا آخرین روز عمرم در کشور خودم زندگی کنم. هر کاری که می‌توانم به‌عنوان یک انسان برای هم‌نوع خودم انجام بدهم، در کشور خودم و برای مردم خودم در وهله اول انجام بدهم».

بدیهی است که ضبط پاسپورت چهره‌ای بین‌المللی که همواره در مراسم‌های معتبر فیفا و ای‌اف‌سی به‌عنوان نماینده ایران حضور داشته و پرچم ایران را در این زمینه‌ها بالا نگه داشته، از آن دست موضوعات نسنجیده‌ای بود که انتقادات از مسئولان ذی‌ربط را بیشتر کرد. البته پاسپورت دایی به او برگردانده شد و او فرصت داشت تا به‌راحتی به فعالیت‌های برون‌مرزی‌اش که یکی از آنها شرکت در مراسم‌های مرتبط به دنیای فوتبال است، برسد.

نمونه تازه‌اش دعوت‌شدن او همراه خانواده، یعنی همسر و دخترانش، به جام جهانی قطر است. دعوتی که اگر در شرایطی دیگر رخ می‌داد، مثل سایر مراسم‌ها با پاسخ مثبت علی دایی روبه‌رو می‌شد؛ ولی او این بار، در تصمیمی خبرساز اعلام کرد که قصد رفتن از کشور را ندارد و می‌خواهد همین‌جا کنار مردم بماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید