کیهان: می خواهند اقتدار نظام را بشکنند و ایران را سوریه کنند

کدخبر: ۵۳۵۶۵۱
اقتصادنیوز: کیهان در یادداشتی به تحلیل حوادث اخیر پرداخت.
کیهان: می خواهند اقتدار نظام را بشکنند و ایران را سوریه کنند

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت:  دشمن با وجود شبکه‌‌سازی سنگین از طیف وسیعی از معارضان، همچنان تلاش و ترجیحش اقدامات مسلحانه و ایذایی است، به‌دلیل همسو نبودن طیف وسیعی از جمعیت‌هایی از مردم با اقدامات ایذایی(خرابکاری، آتش‌افروزی، انفجار، اعتصابات مصنوعی و ترور) سرویس‌های اطلاعاتی غربی مجبور شدند گزینه اقدام مسلحانه را روی میز بگذارند!از این پس برای روشن ماندن آتش اغتشاشات اقدامات ایذایی بخش ثابت و قطعی و اقدامات تروریستی مسلحانه بخش مکمل آن خواهد بود. اگر این فرمول تا به امروز به درستی اجرایی نشده است به‌دلیل ترس از منفک شدن بخشی از بدنه همراه با آشوبگران بوده است.

 در حال حاضر هدف سرویس‌های دشمن با گرای جان بولتون در خلق خشونت افسارگسیخته(که ماهیت و هدفی جز جنایت و ضریب‌دهی گسترده رسانه‌ای ندارد) هراسان کردن مردم است. همچنان که ارعاب و پیش‌روی راهبرد کلیدی داعش در شام و عراق بود. اوباش مسلح و وحشی در شهر ایذه دست به جنایتی حقیرانه زدند تا به خیال خود جناغ کانونی محل تنازع با نظام سلطه را شکسته و اقتدار نظام را تضعیف کنند.
 
در نگاه راهبردی دشمن این حوادث باعث خودمشغولی داخلی شده و قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران را کاهش خواهد داد. اگر در سوریه پروژه بیش از ۲۵ سرویس اطلاعاتی حذف بشار اسد از صحنه سیاسی بود؛ در حوادث تروریستی مسلحانه اخیر دشمن نه روی تغییر کانون قدرت بلکه روی تضعیف آن سرمایه‌گذاری سنگین کرده است؛ هدف از سوریه‌‌سازی این‌بار مهار ایران است.
همچنین در حادثه خونین خوزستان دشمن از مدل عملیات داعش و منافقین به‌صورت ترکیبی استفاده کرد. داعشی‌ها روی جمعیت غیرنظامی بیشتر عملیات تروریستی انجام داده تا رعب اجتماعی ایجاد کنند، در سال ۶۰ نیز منافقین علاوه‌بر ترور اجتماعی نیروهای محافظ امنیت را نشانه می‌رفتند تا به تعبیر سرکرده این گروهک تروریستی سرپنجه نظام را قطع کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید