عصبانیت و ناراحتی ابراهیم رئیسی به روایت یک اصولگرا/ او گرفتار وزرایی شده که مثل آش کشک خاله‌اند

کدخبر: ۵۳۶۴۶۷
فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رئیسی چندین مرتبه اعلام کرد «مشکلات کشور را به تحریم گره نمی زند» پس انتظار داشتیم اتفاقات مثبتی در طول دولت سیزدهم رقم بیفتد اما تیمی با افراد محدود اطراف آقای رئیسی را گرفته اند، به طوری که اگر از یک وزراتخانه یا مسئولیتی برداشته شوند باید حتما در جایگاه مهم دیگری قرار بگیرند.
عصبانیت و ناراحتی ابراهیم رئیسی به روایت یک اصولگرا/ او گرفتار وزرایی شده که مثل آش کشک خاله‌اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، این روزها صحبت‌های رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که از وضعیت کنونی رضایت ندارد. از نگاه دولت با وجود تحریم ها کارهای زیادی برای پیشرفت کشور شده و بسیاری از مشکلات در حال حل شدن هستند اما منتقدان نه تنها اقدامات انجام شده را کافی نمی دانند بلکه معتقدند «با ضعیف ترین دولت جمهوری اسلامی مواجهیم» این توصیف قاعدتا به مذاق سیدابراهیم رئیسی خوش نمی آید بر همین اساس اخیرا در اظهارات جداگانه از مردودی خواص و برخورد جدی با یأس‌آفرینان صحبت کرد.

هدایت الله خادمی درباره انتقاد شدید رئیس جمهوری از خواص و مصادیق یأس آفرینی گفت: آقای رئیسی سال ۱۳۹۶ هم کاندیدای ریاست جمهوری بود و علاقه داشت رئیس دولت شود تا کاری برای کشور انجام دهد. او سال ۱۴۰۰ در جایگاه ریاست جمهوری قرار گرفت اما در واقع او گرفتار تیم‌هایی شد که در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت شایستگی قرار گرفتن در مسئولیت های کلان اجرایی را نداشتند.

وی افزود: شعارهایی همچون ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، افزایش ارزش پول ملی، تک رقمی کردن تورم و حل مشکل بورس در سه روز از جمله شعارهایی بود که کاندیداهای اصولگرا زمان انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند و آقای رئیسی هم آنها را وارد کابینه کرد و در مسئولیت های اجرایی سپرد چون بر این تصور بود که وقتی این افراد خودشان را در حد رئیس جمهور می دانند پس دولت سیزدهم با چند شخصیت در حد رئیس جمهور بهتر می تواند مشکلات کشور را حل کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: وقتی شایستگی مدیریتی نباشد طبیعتا اتفاقی نمی افتد و در هیچ زمینه ای کاری پیش نمی رود، در نتیجه اهداف و شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی به منصه ظهور نمی رسد. در واقع آقای رئیسی فکر آن را نکرد که آن مباحث فقط شعارهای انتخاباتی بودند و معلوم نیست قابلیت عملیاتی شدن داشته باشند.

وی ادامه داد: آقای رئیسی چندین مرتبه اعلام کرد «مشکلات کشور را به تحریم گره نمی زند» پس انتظار داشتیم اتفاقات مثبتی در طول دولت سیزدهم رقم بیفتد اما تیمی با افراد محدود اطراف آقای رئیسی را گرفته اند، به طوری که اگر از یک وزراتخانه یا مسئولیتی برداشته شوند باید حتما در جایگاه مهم دیگری قرار بگیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز وزرایی اطراف آقای رئیسی هستند که در سطحی نیستند که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند. ارزش پول ملی بسیار کاهش و تورم و رکود به شدت افزایش پیدا کرده است، سالی یک میلیون شغل که ایجاد نشد هیچ، برخی شغل های قبلی از دست رفتند. وضعیت ساخت سالی یک میلیون مسکن نیز که در هاله ای از ابهام قرار دارد. مجموعه اینها باعث می شود که بگوییم هیچ موردی وجود ندارد که دیگران از عملکرد دولت دفاع کنند.

خادمی با بیان اینکه امروز هیچ کس نمی تواند در هیچ بخشی اعم از اقتصادی، سیاست خارجی، اجتماعی و فرهنگی از عملکرد دولت دفاع کند، افزود: اگر آقای رئیسی امروز عصبانی و ناراحت است، شاید علتش این باشد که گرفتار کابینه ای شده که به اهداف انتخاباتی او و کشور ضرر می زند، در عین حال این افراد مثل آش کشک خاله می مانند که باید حتما باشند و آقای رئیسی نیز باید از همین ها استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید