فوری/ جزئیات نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد

کدخبر: ۵۳۶۸۴۱
نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار اجرای توافقات با دولت عراق در زمینه بستن مقرها و خلع سلاح تروریستها در شمال این کشور است.
فوری/ جزئیات نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: پس از رایزنی‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران با مقامات دولت عراق و اقلیم شمال این کشور، برای ایران گزینه ای جز استفاده از حق ذاتی در جهت دفاع از خود در چارچوب حقوق بین الملل باهدف حفاظت از امنیت ملی خود باقی نمانده و بر این اساس، اخیرا عملیات‌هایی را علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در منطقه اقلیم شمال عراق انجام داده است.

نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای، مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد انجام عملیات نظامی علیه مقرهای تروریستها در شمال عراق را برای اعضای شورای امنیت این سازمان تشریح کرد.

نمایندگی ایران در این موضعگیری تصریح کرد: برای سال‌ها جمهوری اسلامی ایران هدف حملات گروهک‌های تروریستی که در منطقه اقلیم کردستان عراق پایگاه دارند، بوده است. این گروهک‌ها اخیرا فعالیت‌های خود را تشدید کرده و از طرق غیرقانونی اقدام به انتقال مقادیر زیادی سلاح به داخل خاک ایران برای مسلح کردن گروهک‌های وابسته به خود که قصد عملیات تروریستی دارند، کرده‌اند که در نتیجه ما شاهد افزایش تلفات انسانی، وحشیگری و تخریب اموال عمومی و خصوصی هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید