دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

هیچ ابرقدرتی جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد/ آمریکا از سر درماندگی، دست به دامان اراذل و اوباش شد

کدخبر: ۵۳۷۶۲۷
اقتصادنیوز: ذوالقدر گفت: دشمن با بسیج همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و بهره‌گیری تمام از فضای مجازی و تلویزیون‌های ماهواره‌ای، اعتقادات، اخلاق و سبک زندگی جوانان ما را هدف قرار داده است.
هیچ ابرقدرتی جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد/ آمریکا از سر درماندگی، دست به دامان اراذل و اوباش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوادث اخیر دشمن خیال می‌کرد، شرایط برای یک انقلاب در ایران فراهم شده و می‌خواست با الگوگیری از تجربه سابقش در انقلاب‌های رنگی در بعضی کشورها، در ایران هم انقلاب رنگی به راه بیاندازند که این بار نیز با نه بزرگ ملت ایران مواجه شد.

محمدباقر ذوالقدر در یادواره شهدای شهر گیان در استان همدان با اشاره به بیان سردار شهید قاسم سلیمانی که «برای شهید شدن باید شهید بود»، گفت: شهید سلیمانی خود مصداق و مظهر این کلام زیبا و پرمعنی بود. برای رسیدن به فوز عظیم شهادت که اوج کمال انسان در سیر و سلوک الی‌الله است، باید شهید بود یعنی شهیدانه زندگی کرد، شهیدانه اندیشید و شهیدانه عمل کرد.

محمود زاده: بر اساس آمار غیر رسمی 105 نفر کشته شدند/ چه کسی تیر جنگی به مردم شلیک کرده/ جوکار: چرا نمی‌گذارید آرامش به مردم برسد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این یادواره، ضمن تجلیل از بسیج و بسیجیان و بیان نقش بی بدیل بسیج در دفاع مقدس، در حفظ امنیت، در سازندگی و پیشرفت کشور و نیز در عرصه فرهنگی و معرفت افزائی، به توطئه‌ها و فتنه‌هایی که از سوی دشمنان برای مقابله با ملت ایران انجام می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: با گوشمالی سخت و عبرت آموزی که ملت ایران در جریان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به متجاوزان داد و با آمادگی نیروهای مسلح و قدرت نظامی بی‌همتای جمهوری اسلامی، هیچ قدرت و ابرقدرتی جرأت تجاوز نظامی و حمله مستقیم و جنگ رو در رو با ایران را ندارد.

شورای حکام قطعنامه‌ی دیگری علیه ایران صادر کند، فاتحه برجام خوانده است

وی افزود: استکبار غرب و نظام سلطه به سرکردگی آمریکا که در طول سال های پس از انقلاب همواره از ملت ایران سیلی خورده است، اینک از سر استیصال و درماندگی دست به دامان اراذل و اوباش، رجاله‌ها و مزدوران بی‌هویت و بی‌مقدار شده و ته مانده گروهک‌های مفلوک و شکست خورده ضد انقلاب را از اینجا و آنجا جمع کرده است و با تنفس مصنوعی دادن به میدان فرستاده است.

ذوالقدر ادامه داد: دشمن خیال می‌کرد با تداوم تحریم‌های اقتصادی و تنگناهای معیشتی و دشواری‌های اقتصادی که بر کشور تحمیل کرده است و با هجوم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای ناجوانمردانه‌ای که طی سال‌ها برای تضعیف اعتقادات واثرگذاری بر ادراکات مردم ایران تدارک دیده بود و بروز برخی اعتراضات و نارضایتی‌های مردم از عملکرد مسئولان و دستگاه‌ها، شرایط برای یک انقلاب در ایران فراهم شده و می‌خواست با الگوگیری از تجربه سابقش در انقلاب‌های رنگی در بعضی کشورها، در ایران هم انقلاب رنگی به راه بیاندازند که این بار نیز با نه بزرگ ملت ایران مواجه شد و مردم آگاهانه و هوشیارانه از همان ابتدا صف خود را از آشوب طلبان و اغتشاشگران جدا کردند و در ۱۳ آبان، با تظاهرات چند میلیونی خود، هدف شوم و شیطانی دشمن را ناکام گذاشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرارت‌ها و بی‌نظمی‌هایی که در برخی نقاط دیده می‌شود، حرکت‌های کور و تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که به زودی با تدبیر نیروهای انتظامی و امنیتی و درایت و قاطعیت قوه قضائیه پایان می‌یابد و جز شکست و ناکامی نصیب دشمن نخواهد شد.

ذوالقدر در تحلیل حوادث اخیر کشور افزود: این حادثه هرچند برای کشور خسارت‌آمیز بود، اما حاوی عبرت‌های ارزنده‌ای است که باید برای پیشگیری و جلوگیری از شکل‌گیری فتنه‌های مشابه از آنها درس آموخت.

وی اظهار داشت: این حادثه نشان داد آمریکا و نظام سلطه به‌رغم شکست‌های متعدد از انقلاب و ملت ایران هم‌چنان از دشمنی و توطئه‌گری و فتنه‌انگیزی دست برنداشته و مترصد فرصت برای ضربه زدن به ملت ایران است. نباید دچار غفلت، خواب‌آلودگی و ساده‌انگاری شویم.

وی به کینه دشمنان انقلاب و فتنه‌انگیزی آنان اشاره کرد و گفت: این فتنه عمق کینه دشمنان به نظام جمهوری اسلامی و رهبر عظیم‌الشان آن را نشان داد. رمز بقاء انقلاب و استحکام و اقتدار کشور، وجود نظام دینی و رهبری بی‌بدیل آن است که آن را باید از جان عزیزتر داریم و با همه وجود از آن دفاع کنیم.

ذوالقدر افزود: تلاش دشمن بر کاهش سرمایه اجتماعی نظام و کاهش امید و اعتماد مردم به دولت متمرکز بود. به‌رغم دشمن، باید به دولت انقلابی و مردمی فعلی که شبانه روز و صادقانه برای رفع مشکلات کشور و عقب ماندگی‌ها و ضعف‌های ناشی از بدکارکردی دولت‌های قبل در تلاش است، فرصت داد و کمک کرد که مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی را برطرف کند و زمینه زیست و زندگی شایسته و در خور ملت بزرگ ایران را فراهم کند.

وی سرمایه‌گذاری دشمن بر روی جوانان را یادآور شد و گفت: دشمن با بسیج همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و بهره‌گیری تمام از فضای مجازی و تلویزیون‌های ماهواره‌ای، اعتقادات، اخلاق و سبک زندگی جوانان ما را هدف قرار داده است. جوانان را دریابیم، آنها را آگاه کنیم و در این کارزار سخت تنها نگذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در امر تفحص و یافتن پیکر مطهر شهدا خوب عمل کرده‌ایم؛ اما در تفحص برای شناخت سیره شهیدان و سبک زندگی آن‌ها و معرفی آن به جامعه و بخصوص به نسل جوان کم‌کاری کرده‌ایم و حق شهدا را ادا نکرده‌ایم.

ذوالقدر در پایان، با برشماری مؤلفه‌های قدرت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی و ضعف‌ها و ناتوانی‌های دشمنان، با استناد به آیات قرآن خاطرنشان کرد: خداوند پیروزی و نصرت ملت ایران، مادام که در خط اسلام و انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند و از خدا و دین خدا پشتیبانی می‌کنند را تضمین کرده است و پیروزی نهائی و قطعی از آن ملت مسلمان ایران و شکست و خواری از آن دشمنان این ملت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید