نگرانی عمیق مقامات اسرائیلی از وزیر شدن بن گویر

کدخبر: ۵۳۷۸۵۳
اقتصادنیوز: برخی مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل بار دیگر از سپردن وزارت امنیت داخلی به ایتمار بن گویر تندرو ابراز نگرانی کردند.
نگرانی عمیق مقامات اسرائیلی از وزیر شدن بن گویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان با نگرانی از تعیین ایتمار بن گویر تندرو به عنوان وزیر امنیت داخلی و تاثیرات منفی این انتخاب در داخل و خارج سرزمین های اشغالی دست و پنجه نرم می کند.

اقدام عجیب استرالیا علیه فرماندهان نظامی این کشور در افغانستان

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد، بویژه اینکه او خواستار اختیارات گسترده ای شده است که نه تنها نگرانی ها را در داخل سرزمین های اشغالی فلسطین و ارتباط با فلسطینی ها تشدید می کند، بلکه مقامات صهیونیست این نگرانی را دارند که اقدامات آینده وی در خارج نیز به روابط با برخی کشورهای عربی و آمریکا آسیب زند.

ساور لیپکین خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به انعکاس نگرانی مقامات امنیتی و نظامی اسبق درباره تعیین بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی اقدام کرده است.

آن ها انتقال مسئولیت نیروهای امنیتی و نظامی به بن گویر را خطری برای امنیت این رژیم دانسته و اعلام کردند که اقدامات تحریک آمیز وی ممکن است به ایجاد بحران های جدید بویژه وخامت اوضاع در مسجدالاقصی، آسیب دیدن روابط اسرائیل با کشورهای عربی و تضعیف هماهنگی با آمریکا منجر شود.

عاموس گلعاد نظامی بازنشسته و رئیس سابق اداره سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت: وقتی مواضع بن گویر را درباره کرانه باختری و مسجدالاقصی مرور می کنیم، در می یابیم که این یک نسخه تحریک کننده منطقه ای است که می تواند تلاش ها را برای تمرکز بر تهدید ایران ناکام کند و روابط ارتش و هماهنگی با آمریکا و حمایت های غرب را با اخلال روبرو کند زیرا دیدگاه وی درباره یورش ها به مسجدالاقصی این است که همه چیز برای هوادارانش آزاد است.

وی افزود: مسجدالاقصی یک بمب واقعی است و حماس منتظر است که منفجر شود و آن را به یک جنگ میان مسلمانان و یهودیان تبدیل کند و از سوی دیگر اوضاع کرانه باختری نیز بحرانی تر می شود.

مذاکرات اتمی آمریکا و روسیه به تعویق افتاد / علت چیست؟

گلعاد اضافه کرد: انتقال نیروهای مرزبانی به دایره اختیارات بن گویریک نسخه پیچی برای فاجعه های بسیار خطرناک است و توان ما را برای مقابله با چالش های امنیتی کاهش می دهد.

ایتمار یعار نائب رئیس سابق شورای امنیت و مدیر اجرایی جنبش "فرماندهان امنیتی اسرائیل" نیز گفت: مسئولیت امنیت ملی در اسرائیل برعهده حکومت و نخست وزیر است، چگونه می توان پذیرفت که همه این امور به بن گویر واگذار شود.

وی بیان کرد: دادن مسئولیت نیروهای نظامی در مرز به او باعث ایجاد مشکلاتی می شود زیرا فرمانده میدانی است که نیروهای نظامی در مناطق فلسطینی نشین را اداره می کند.

یعار افزود: اخبار منتشر شده درباره احتمال سپردن مسئولیت نیروهای عملیاتی به یک شخص سیاسی و نه یک فرد نظامی باعث نگرانی شده است زیرا یک شخص سیاسی براساس منافع شخصی و حزبی عمل می کند.

اسرائیل زیو از فرماندهان سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: زندگی روزانه در مناطق گسترده ای از اسرائیل از مدتها پیش نا امن شده است و این وضع هر روز بدتر می شود.

وی افزود: اگر کاری نشود، در سال های آینده، اسرائیل به هرج و مرج و شکاف و گسست و جنگ داخلی غیرقابل تحمل گرفتار می شود.

واکنش مقام ارشد قطری به اظهارات «کلینزمن» علیه ایران

زیو گفت: تسلط حکومت درحال تضعیف و فرسایش است و در برخی جاها کشور در کشور ایجاد شده است و این نیازمند یک نقشه راه برای مقابله با فروپاشی و تضعیف سطح حاکمیت و ایجاد احساس امنیت در اسرائیلی ها است.

روبیک دانیلوویچ شهردار بئر السبع نیز گفت: سرنوشت اسرائیل در معرض خطر قراردارد و ما به خاطر نبود حکومت با خطر وجودی روبرو هستیم.

وی افزود: سرگشتگی سیاسی باعث فروپاشی اسرائیل در چند سال آینده می شود و این احساس بر امنیت شخصی اسرائیلی ها در هرجایی سایه ای سیاه افکنده است.

این هشدارها نشان می دهد که اسرائیلی ها با چه نفرتی میان خود و با یکدیگر دسته و پنجه نرم می کنند و چقدر از رسیدن به لبه پرتگاه ترس دارند.

این احساس به معنای ناکام ماندن تلاش ها برای حفظ اتحاد در داخل است و اوج این شکست در انتخابات اخیر کنست به نمایش درآمد که مجموعه ای از فاشیست های تندرو راستگرا را به صحنه آورد و این امر باعث شده است که مقامات نظامی نسبت به رسیدن به پرتگاه فروپاشی هشدار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید