گفت وگوی مهم وزرای دفاع ترکیه و آمریکا

کدخبر: ۵۳۸۳۹۴
منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، وزرای دفاع ترکیه و آمریکا تلفنی درباره مسائل دفاعی و امنیتی گفت وگو کردند.
گفت وگوی مهم وزرای دفاع ترکیه و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، «خلوصی آکار» و «لوید آستین» تلفنی باهم درباره مسائل دفاعی و امنیتی دوجانبه و منطقه‌ای گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه به همتای آمریکایی خود اطلاع داد که ترکیه به منظور تضمین امنیت مردم کشورش و مرزهای خود در چارچوب قوانین بین المللی، عملیات ضد تروریستی اجرا کرده است.

آکار تاکید کرد که همکاری و همبستگی در مبارزه با تروریسم به صلح و امنیت منطقه و جهان کمک خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه آماده همکاری در مبارزه با «داعش» و سایر سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی است.

وزیر خارجه ترکیه گفته است که تنها هدف عملیات نظامی این کشور تروریست‌ها هستند و آسیب رساندن به نیروهای ائتلاف یا غیرنظامیان اصلاً وارد نیست.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجی طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت که «حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد».

این در حالی است که معاون نماینده دائم سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد سه‌شنبه شب گفت: شورای امنیت باید ترکیه را وادار کند به اشغال غیر قانونی‌اش در خاک سوریه پایان دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید