بمباران شدید سلیمانیه عراق ازسوی جنگنده ترکیه+شمار کشته و زخمی‌شدگان

کدخبر: ۵۳۸۷۵۷
اقتصادنیوز: حمله امروز جنگنده های ترکیه به «سلیمانیه» عراق، یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت.
بمباران شدید سلیمانیه عراق ازسوی جنگنده ترکیه+شمار کشته و زخمی‌شدگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری اعلام کردند که این حملات در بخش «ماوت» استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و مشخصا با بمباران روستای «زوروونی» از سوی جنگنده ترکیه انجام شد.

ورود تجهیزات جدید فوق سنگین به نیروی دریایی ارتش ایران

یک منبع امنیتی گفت که جنگنده ترکیه ۵ بار این روستا را مورد حمله قرار داد که در نتیجه آن سه شکارچی زخمی و یک نفر کشته شد.

منابعی دیگر می گویند در این حملات ۲ تن زخمی شده اند و یک کشاورز از اهالی روستای «قامیشن» به نام «عزیز محمد رسول» کشته شده است.

ترکیه از ۱۸ آوریل گذشته (۲۹ فروردین ۱۴۰۱)، دور جدید حمله به شمال عراق را در قالب عملیات معروف به «پنجه قفل» به بهانه تعقیب و سرکوب عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) آغاز کرد.

مهران رجبی: نباید در دفاع از دین و وطن به اندازه حتی پلک زدن دریغ کنیم

عمده این حملات بر مناطقی از سلیمانیه و دهوک اقلیم کردستان (حوزه تحت نفوذ اتحادیه میهنی کردستان) هرچند ترکیه حملاتی هم به مناطق دیگر مانند سنجار در استان نینوا انجام داده است.

دولت و مقام‌های عراقی تاکنون بارها از ترکیه خواسته‌اند که به حملات خود در شمال عراق پایان داده و نیروهای خود را خارج کند.

آنها همچنین حملات هوایی و توپخانه‌ای مکرر ارتش ترکیه به شمال عراق را نقض حاکمیت کشورشان دانسته و خواهان پایان دادن به آن شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید