امضای پیش‌نویس چارچوب یک توافق جدید در سودان

کدخبر: ۵۳۹۰۳۹
اقتصادنیوز: منابع سودانی از تدوین پیش‌نویس چارچوب توافق در این کشور خبر دادند که بر اساس آن یک شخصیت غیر نظامی ریاست حکومت را در این کشور در دست می‌گیرد.
امضای پیش‌نویس چارچوب یک توافق جدید در سودان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع خبری از حصول پیش‌نویس چارچوب توافق در سودان خبر دادند که بر مبنای آن، قرار است «ارتش ملی یکپارچه و حرفه‌ای» تشکیل شود و  به «اصل جرم‌انگاری کودتاهای نظامی» پایبندی صورت گیرد.

ادعای ایالات متحده درباره نقش آمریکا در مساله قره باغ

شبکه خبری «العربیه»، درباره جزئیات این پیش‌نویس نوشت باید سیاست خارجی متوازنی در پیش گرفته شود که در راستای منافع سودان باشد و یک شخصیت غیر نظامی ریاست حکومت را در دست گیرد.

همچنین قرار شده است که نخست وزیر انتقالی نیز از سوی «نیروهای انقلابی که این توافق را امضا کنند»، انتخاب شود. دوره انتقالی نیز از زمان تعیین نخست وزیر دو سال خواهد بود.

خطوط قرمز فرانسه در ارسال سلاح به اوکراین

بر اساس این توافق، تعیین رئیس سرویس اطلاعات از اختیارات نخست وزیر خواهد بود و قرار است «عملیات فراگیری برای کشف جرایم و عاملان آن آغاز شود». 

در این پیش‌نویس با بیان اینکه «توافق صلح جوبا» نیز اجرایی خواهد شد، قرار است انتخاباتی در پایان دوره انتقالی که دو سال خواهد بود، برگزار شود.

تغییر پرچم یک استاد بزرگ شطرنج ایران

گروه های موسوم به «الحریة والتغییر» در سودان روز گذشته خبر دادند که طرف های نظامی و غیرنظامی در این کشور قرار است چارچوب توافق سیاسی را امضا کنند.

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت انتقالی ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱، اقدامات استثنایی را اعلام کرد که بر اساس آن، با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید