چند دانشجوی دانشگاه مازندران در اعتراضات بازداشت شدند؟

کدخبر: ۵۳۹۲۷۴
اقتصادنیوز: رییس دانشگاه مازندران اعلام کرد که در اعتراضات اخیر هیچ دانشجویی در داخل این دانشگاه بازداشت نشده است.
چند دانشجوی دانشگاه مازندران در اعتراضات بازداشت شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حشمت الله علی‌نژاد یکشنبه در جمع خبرنگاران با رد برخی شبهات در مورد دستگیری دانشجویان در جریان ناآرامی‌های اخیر افزود: تعدادی دانشجو خارج از دانشگاه در خیابان دستگیر و بازداشت شدند که تمامی آن ها نیز به دنبال خواست دانشجویان از ما برای پیگیری و بر اساس رایزنی به سرعت آزاد شدند.

وی ادامه داد: با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی میزبان و شنونده نظرات دانشجویان هستیم و البته باید گفت که دانشجویان مازندران تا کنون شعارهای هنجارشکنانه نداشتند و همین مسئله نشان دهنده آگاهی دانشجویان ما است.

رییس دانشگاه مازندران همچنین با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو گفت: ١٦ آذر سال ٣٢ دانشجویان کشور به حضور نیکسون در ایران اعتراض کردند که منجر به شهادت برخی از آن ها شد، روز دانشجو روز استکبارستیزی و روز آرمان خواهی و عدالت خواهی است و این روز سنگ بنای حرکتی بزرگتر شد که در نهایت در سال ٥٧ به انقلاب اسلامی انجامید.

علی‌نژاد افزود: دانشگاه محل تولید دانش است اما متاسفانه دشمنان همواره به دنبال جداسازی علم از فقه هستند در صورتی که دیدیم که چگونه علم و دین توانستند تولید علم را گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمن چشم دیدن استقلال و آزادی ما را ندارد، بیان کرد: استکبار جهانی که خود را مدعی العموم جهان می‌داند این استقلال را برنمی تابد و به همین دلیل به بهانه مرگ مهسا امینی، ایجاد ناآرامی‌ در کشور را دنبال کردند.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به فعالیت رسانه‌های معاند گفت: در این ایام ٦٢٠ رسانه در برابر نظام ایستادند در حالی که شوروی سابق را تنها پنج رسانه از پای درآورد.

علی‌نژاد افزود: اتفاقات اخیر در دانشگاه ها ناشی از شکست در خیابان ها و حاصل فداکاری نیروهای انتظامی و امنیتی بود در حالی که به زعم آن ها دانشگاه ها حاشیه امنی برای آنان ایجاد خواهد کرد که البته در این زمینه نیز با هوشیاری دانشجویان با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: این اتفاقات البته تعداد محدودی از دانشجویان ما و تنها در دانشگاه مازندران نیم درصد دانشجویان را تحت تاثیر قرار داد که این تعداد نیز فرزندان ما هستند و ما به خواسته های آن‌ها احترام گذاشته و شنونده آن‌ها هستیم. البته خواسته آن ها صنفی نبوده و همان خوراک استکبار بوده است.

رییس دانشگاه مازندران بیان کرد: خوشبختانه همزمان با این رخدادها کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های استان شکل گرفت که تاثیر خوبی داشت و منجر به بهبود شرایط و آرامش شده است.

علی‌نژاد گفت: باید بدانیم که تعداد زیادی از دانشجویان در این مقوله نقش ندارند و البته هم این تعداد کم محور اغتشاشات نیستند بلکه مغز متفکر این اغتشاشات در رژیم صهیونستی و اتاق های فکر منافقین شکل می‌گیرد و دشمنان تلاش می کنند قشر دانشجو را به عنوان موتور محرک جامعه از نظام ناامید سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای دانشگاه مازندران اشاره کرد و افزود: در سال ١٤٠٠ از لحاظ پژوهشی ٨٨٦ مقاله ISI چاپ کردیم و سال جاری نیز بیش از ٦٠٠ مقاله علمی و پژوهشی چاپ و منتشر شد.

وی ادامه داد: همچنین ٣٥ قرارداد جاری در ارتباط با جامعه و صنعت داشتیم که در حوزه های مختلف از جمله پسماند ، سامانه غریق نجات و سامانه تصفیه آلودگی صوتی است.

رییس دانشگاه مازندران گفت: در ٢ سال اخیر ٣٥ عضو هیات علمی برای بررسی جامعه و صنعت مامور شدند تا ارتباط دانشگاه و صنعت را تسهیل کنند و در همین رابطه ٧٣ تفاهم‌نامه امضا شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید