یک توافق مهم در اتحادیه اروپا

کدخبر: ۵۴۰۱۰۷
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد تعیین سقف قیمت گاز در این اتحادیه به زودی از سوی اعضای آن مورد توافق قرار خواهد گرفت و معتقد است این مکانیسم از افزایش بیش از حد قیمت‌ها جلوگیری کرده و گمانه‌زنی‌ها بر سر قیمت‌ها را تقلیل می‌دهد.
یک توافق مهم در اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس کمیسیون اروپا نسبت به تعیین سقف قیمتی گاز در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

جزئیات جدید از پرونده «مهران سماک»

اسپوتنیک گزارش داد، «اورزلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد برغم اختلاف نظرهای موجود، اتحادیه اروپا احتمالاً تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ سقف قیمتی را برای قراردادهای آتی گاز در TTF( قطب اصلی تجارت اروپا برای منابع طبیعی) تعیین خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه افزود: ما مکانیسم اصلاح بازار را پیشنهاد کرده‌ایم که اساساً بر مبنای سقف قیمت است. به اعتقاد فن در لاین، این مکانیسم از افزایش بیش از حد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند، دستکاری‌ها را کاهش داده و حدس و گمانه زنی ها بر سر قیمت ها را تقلیل می‌دهد.

ادعای کاخ سفید درباره سیاست جدید ضدروسی غرب

فن در لاین تاکید کرد که همانطور که در حال حاضر گفته می شود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بحث برسر چگونگی مناسب‌سازی سقف قیمت گازی هستند.

کمیسیون اروپا در ۲۲ نوامبر سقف قیمت ۲۷۵ یورو (۲۸۹ دلار) را برای قراردادهای آتی گاز TTF پیشنهاد کرد. با این حال، در ۲۴ نوامبر، وزرای انرژی اتحادیه اروپا نتوانستند بر سر این قیمت به اجماع نظر برسند و قرار است در ۱۳ دسامبر نشست جدیدی به همین منظور برگزار شود.

کمیسیون اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای گروه ۷، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و استرالیا توافق کردند که قیمت نفت دریایی روسیه را از ۵ دسامبر به ۶۰ دلار در هر بشکه محدود کنند. کشورهای گروه ۷ شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید