اطلاعیه سازمان زندان‌ها درباره شرایط نگهداری زندانیان خانم

کدخبر: ۵۴۰۱۱۲
اقتصادنیوز: سازمان زندان‌ها طی اطلاعیه‌ای به شایعات و ادعاها در فضای مجازی درخصوص نحوه نگهداری زندانیان زن واکنش نشان داد.
اطلاعیه سازمان زندان‌ها درباره شرایط نگهداری زندانیان خانم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی انتشار برخی شایعات بی اساس و برخی ادعاهای کلی و بدون ذکر مصداق در فضای مجازی، روابط عمومی سازمان زندان‌ها طی اطلاعیه‌ای ضمن رد این شایعات تاکید کرد یکی از شاخص‌ترین طبقه بندی‌های موجود در زندان‌های کشور تفکیک زندانیان زن از بخش مردان می‌باشد و همچنین مراقبت از زندانیان زن در زندان زنان نیز توسط کارکنان خانم انجام می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: ساختار مدیریت زندان زنان از ابتدای ورود زندانیان به گونه‌ای طراحی شده که تمامی اقدامات اعم از نگهداری، اعزام به مراجع قضایی و درمانی توسط کارکنان خانم صورت می‌پذیرد.

اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها در ادامه به شرایط نگهداری زندانیان خانم اشاره و تاکید می کند: محل نگهداری زنان زندانی در زندان‌های کشور از جهت زیستی، کیفیت نگهداری، اقدامات تامینی و تربیتی از وضعیت مناسب برخوردار بوده و همواره رعایت کرامت همه‌جانبه زنان زندانی و حقوق شهروندی آنان در ابعاد مختلف مورد توجه مسئولین سازمان زندان‌های کشور می‌باشد.

جزئیات جدید از پرونده «مهران سماک»

در ادامه این اطلاعیه ضمن اشاره به دسترسی ناظرین قانونی به وضعیت زندان‌های کشور تصریح شده: در عین حال واحدهای نظارتی سازمان زندان‌ها و نیز مراجع قضایی به طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد نموده، به گونه‌ای که در طول شبانه روز با دوربین‌های مدار بسته زیر نظر مراقبین و مسئولین زندان زنان مراتب دائما مورد کنترل واقع می‌شود، ضمن آنکه به طور نوبه‌ای با اعزام افراد متخصص و بازرسین ویژه از سازمان زندان‌های کشور، زندان‌های زنان مورد بازرسی قرار گرفته به نحوی که تاکنون در مورد تعرض در زندان‌های زنان هیچ‌گونه گزارشی ثبت نشده است.

در پایان این اطلاعیه، تاکید شده این سازمان حق شکایت به دستگاه قضائی، از تمام کسانی که مبادرت به انتشار اخبار کذب و دروغ می‌نمایند را برای خود محفوظ می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید