اصرار آلمان بر وفاداری نیروهای امنیتی و ارتش به یک قانون

کدخبر: ۵۴۰۴۷۸
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور داخلی آلمان گفت: ما به شدت به وفاداری و پشتیبانی کامل کارکنان سازمان های امنیتی قانون اساسی کشور، باور داریم.
اصرار آلمان بر وفاداری نیروهای امنیتی و ارتش به یک قانون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت کشور آلمان روز جمعه در واکنش به ادعاها در باره تلاش یک گروه راستگرای افراطی مظنون به توطئه برای سرنگون کردن دولت، برای به کارگیری نظامیان و ماموران پلیس گفت که کشورش به وفاداری نیروهای امنیتی اعتماد دارد.

بیانیه تند آمریکا و کانادا علیه ایران

خبرگزاری رویترز گزارش داد، سخنگوی وزارت امور داخلی آلمان گفت: ما به شدت به وفاداری و پشتیبانی کامل کارکنان سازمان های امنیتی قانون اساسی کشور، باور داریم.

وی افزود: سازمان پلیس جنایی فدرال آلمان تاکید بسیار زیادی بر القای ارزش های مردمسالاری بر افسرانش دارد و این هدف، نقش نیرومندی در آموزش های سازمان های امنیتی و پلیس زیر نظر وزارت کشور دارد.

در عملیات تهاجمی روز چهارشنبه ماموران امنیتی آلمان، ۲۵ فرد مظنون عضو یا هوادار گروه شهروندان رایش دستگیر شدندکه به گفته دادستان ها، قصد کودتای خشونت بار برای جانشینی یک شاهزاده به عنوان رهبر حکومت جدید آلمان داشته اند.

واشنگتن در تدارک ارسال کمک‌نظامی جدید به اوکراین

مقام های آلمان روز پنجشنبه دستور ادامه بازداشت ۲۳ تن از این مظنونان را برای بازجویی داده اند.

به گفته دادستان کل؛ این گروه برای جذب اعضای تازه با تمرکز بر ارتش و پلیس تلاش می کرده و یکی از مظنونان، نظامی بوده و چند عضو پیشین ارتش و پلیس نیز دستگیر شده اند.

در پی انتشار سخنان دادستان ها در باره قصد برخی اعضای این گروه برای حمله مسلحانه به ساختمان مجلس در برلین، پارلمان خواستار بررسی و تجدیدنظر در ترتیبات امنیتی این ساختمان شده است.

فوری / سوءقصد به جان آیت‌الله «علم الهدی» / نقشه ترور شکست خورد

اعضای گروه شهروندان رایش، آلمان نوین را به عنوان یک کشور مشروع به رسمیت نمی شناخته اند و برخی به امپراتوری آلمان زیر حکومت سلطنتی وفادار بوده اند، برخی دیگر به باورهای نازی وابستگی داشته و برخی دیگر بر این باور بوده اند که این کشور در اشغال نظامی قرار دارد.

پلیس ایتالیا نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که یک افسر سابق ارتش آلمان را به ظن تلاش برای براندازی خشونت‌آمیز در آلمان بازداشت کرده است. این فرد ۶۴ ساله در هتلی در شهر پروجا بازداشت شد و «ابزارهای مرتبط با این اقدام خرابکارانه» نیز در همان جا کشف شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ نانسی فایزر وزیر کشور آلمان روز چهارشنبه گفت که تحقیق از اعضای یک گروه راست افراطی متهم به توطئه برای کودتا در این کشور، نشانگر شدت و عمق تهدید تروریستی گروه" شهروندان رایش" است که وجود کشور کنونی آلمان را نمی پذیرد. تحقیقات، بخش کوچکی از تهدید تروریستی این گروه را آشکار می کند. ما علیه چنین توطئه هایی، اقدام کرده ایم و این موضع شدید را ادامه خواهیم داد.

وی با ستاش از عملکرد بیش از سه هزار مامور پلیس دست اندرکار این عملیات هجومی، افزود که انگیزه توطئه کنندگان و برنامه ریزان این گروه، ناشی از اوهام و خیالات در باره کودتای خشونت بار و باورهای مبتنی بر توطئه بوده و دولت باید ازخود در برابر دشمنان مردمسالاری دفاع کند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از رسانه‌های بین‌المللی؛ ۲۵ افراط گرا و عضو سابق ارتش آلمان که برای حمله به پارلمان این کشور برنامه ریزی کرده بودند، در ۱۱ ایالت این کشور دستگیر شدند. دو تن از این افراد نقش اصلی را بر عهده داشته اند.

گفته می‌شود که اعضای گروه افراطی «شهروندان رایش» که مدت طولانی پلیس به خاطر حملات خشونت آمیز و تئوری‌های توطئه، آنها را تحت نظر داشته، در میان طراحان این حمله بودند.

به نوشته شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیسی، یک مرد آلمانی ۷۱ ساله که با عنوان هاینریش سیزدهم از او یاد شده، محور اصلی برنامه‌های این گروه بوده است.

دفتر دادستان فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح امروز دادستان‌های فدرال ۲۲ عضو و ۳ حامی یک سازمان تروریستی را با حکم بازداشت قاضی تحقیقات دیوان عالی فدرال دستگیر کردند.

طبق نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۱۳۰ خانه، دفتر و ساختمان‌های دیگر به عنوان بخشی از عملیات تفتیش شدند.

افراط گرایان قصد داشتند که برخی از اعضای نیروهای امنیتی را به عنوان همبستگی با خود همراه کنند که منجر به کودتا شود. به گفته دادستان‌های آلمان، این گروه قصد داشت یک دولت نظامی موقت تشکیل دهد و با شماری از دولت‌های خارجی مذاکره کنند.

به علاوه مسئولین آلمانی اعلام کردند که یک زن آلمانی به نام «ویتالیا بی.» (یک نام روسی) در میان بازداشتی‌ها بودند اما دلیلی برای باور به اینکه مقام‌های روسیه از این توطئه‌ها حمایت می‌کردند، وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید