صداوسیما در ماجرای محسن شکاری، نقش نبات بعد از سردی را ایفا کرد

کدخبر: ۵۴۰۵۲۷
اقتصادنیوز: فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد درباره اعدام محسن شکاری و عملکرد صداوسیما گزارشی منتشر کرد.
صداوسیما در ماجرای محسن شکاری، نقش نبات بعد از سردی را ایفا کرد

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:

 رسانه ملی ما در ماجرای اعدام محسن شکاری به کدام سیاق رسانه‌ای عمل کرده؟نقش سیاست‌ساز داشته است یا پیوست رسانه‌ای؟ پاسخ این است که هیچ‌کدام، رسانه ملی حتی چای نبات بعد سردی هم نبود.  جاماندگی رسانه ملی از همه بخش‌های چنین رخدادی واضح است، اگر درخصوص چنین تصمیمی که تبعات آن از منظر افکار عمومی تا حدود زیادی روشن بود، رسانه حاکمیت قبل از اخذ و اجرای تصمیم اطلاع داشته و چنین منفعل عمل کرده یک افتضاح مدیریتی رخ داده و اگر هم اطلاع نداشته و مثل بقیه رسانه‌ها شگفت‌زده شده یک بی‌تدبیری سیستماتیک رخ داده است.

پیام های مهم اعدام محسن شکاری به روایت عباس عبدی

اگر کارگزاری بگوید نتوانسته یا نگذاشته‌اند به حوزه‌ای ورود کند حتما مهم‌ترین علتش ضعف او در اقناع مدیران بالادستی یا سیاستگذاران برای شریک شدن در موضوع است، بی‌تدبیری‌ای که نشان می‌دهد سیاستگذاران و کارگزاران حتی در حد همان نگاه درجه 2 و همان چای داغ و نبات بعد از سردی خوردن هم به رسانه باور ندارند.

اعدام محسن شکاری واقعا به آرامش کشور کمک می کند؟ /برخی گروه های سیاسی حیات خود را در آشوب می بینند!

 فارغ از اینکه فرض یک درست باشد یا فرض دو، همین یک مثال که البته قابل تعمیم هم هست نشان می‌دهد در ماجرای رسانه‌های اصلی از ایده تا عمل، از ساختار تا کارگزار باید تحول جدی صورت گیرد، ذهنی که رسانه ملی را اداره می‌کند اگر یک ذهن عمومی نباشد اساسا توانایی ورود به این حوزه‌ها و تولید استدلال عمومی را ندارد. کارگزاری که اعتقاد به تقلیل‌گرایی، بخشی‌نگری، استدلال‌های صنفی و... دارد رسانه را از عمومیت می‌اندازد، حکمرانی خوب که این روزها به‌عنوان پروژه‌ای برای نوسازی و تغییر طرح می‌شود، اگر اول در حوزه رسانه اعمال نشود به یک لطیفه می‌ماند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید