چرا عربستان با فرش بنفش به استقبال رئیس‌جمهور چین رفت؟ + تصاویر

کدخبر: ۵۴۰۵۵۱
در قرن نوزدهم، فرش قرمز برای مهمانان ویژه در آمریکا و اروپا استفاده شد و زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۱۸۲۱ از کارولینای جنوبی بازدید کرد، برای او فرش قرمز پهن شد.
چرا عربستان با فرش بنفش به استقبال رئیس‌جمهور چین رفت؟ + تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد، برای سال‌ها، فرش قرمز نماد تجمل و قدرت در مراسم رسمی بود و سابقه استفاده از آن برای ستارگان هالیوود و مقامات رسمی به یک قرن می‌رسد.

در قرن نوزدهم، فرش قرمز برای مهمانان ویژه در آمریکا و اروپا استفاده شد و زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۱۸۲۱ از کارولینای جنوبی بازدید کرد، برای او فرش قرمز پهن شد. فرش قرمز در سال‌های ۱۹۲۰ وارد هالیوود شد و تئاترهای مصر هم از آن استفاده کردند. در سال ۱۹۶۱ نیز اسکار برای مهمانان فرش قرمز پهن کرد.
اما عربستان سعودی اعلام کرد که به جای فرش قرمز، در مراسم استقبال رسمی از فرش بنفش استفاده می‌کند.
 
چرا عربستان با فرش بنفش به استقبال رئیس‌جمهور چین رفت؟+ عکس
 
به گزارش نشنال، این یک انتخاب خیلی جنجالی نیست چون رنگ بنفش هم مانند رنگ قرمز، گران‌قیمت است و موادی که برای تولید این رنگ استفاده می‌شود، در زمره گران‌ترین مواد قرار دارند. از سوی دیگر رنگ بنفش یا یاسی با فرهنگ عربستان سعودی در هم‌تنیده است و طیف رنگ بنفش رنگ گل‌هایی است که اکنون در منطقه عصیر عربستان سعودی شکوفه داده‌اند.
 
خبرگزاری دولتی عربستان سعودی فرش بنفش کرنگ را رنگ بیابان‌های عربستان در بهار توصیف کرده است. زمانی که شکوفه‌های اسطوخودوس، سیزاب، ریحان و درختان ژاکراندا شکوفه می‌دهند.
 
بهار در استان عصیر عربلستان هم با گل‌های بنفش از راه می‌رسد.
 
چرا عربستان با فرش بنفش به استقبال رئیس‌جمهور چین رفت؟+ عکس
 
همزمان با گام برداشتن عربستان سعودی در مسیر توسعه صنعت گردشگری، شناساندن جاذبه‌های گردشگری این کشور از جمله استان عصیر اهمیت زیادی دارد. استانی پر از گل و آب‌و‌هوای کوهستانی که با تصویر بسیاری که عربستان را با بیابان‌های‌اش می‌شناسند، متفاوت است.
 
چرا عربستان با فرش بنفش به استقبال رئیس‌جمهور چین رفت؟+ عکس
 
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید