سفیر چین در عربستان سعودی

گردشگران چینی از مهم ترین مسافران عربستان خواهند بود

کدخبر: ۵۴۱۲۰۵
اقتصادنیوز: سفیر چین در عربستان سعودی گفت: روابط چین و عربستان مبتنی بر احترام متقابل و اصول مشترک بر اساس منافع متقابل و عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست و علیه هیچ طرفی نیست.
گردشگران چینی از مهم ترین مسافران عربستان خواهند بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، عربستان سعودی چهارشنبه تا شنبه (۱۶ تا ۱۹ آذر) میزبان رئیس‌جمهور چین بود. در این سفر علاوه بر نشست‌های مشترک سران عربستان و چین، نشست سران شورای همکاری و نشست سران کشورهای عربی با حضور رئیس‌جمهوری چین برگزار شد.

 «چن وی چینگ» سفیر چین در عربستان سعودی با اشاره به این موضوع در در برنامه «الوان الشرق» گفت: این سه نشست علیه هیچ کشوری در منطقه نبود.

سخنگوی وزارت خارجه چین: روابط ایران و چین به طور سنتی دوستانه است

صحبت های سفیر چین در این برنامه تلویزیونی را می خوانید:

*این سفر تاریخی و نشانه روشنی از گسترش روابط چین با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی بود.

روایت هاشمی رفسنجانی از نگاه کاسبکارانه چین و روسیه در قراردادهای خود با ایران

*روابط چین و عربستان مبتنی بر احترام متقابل و اصول مشترک بر اساس منافع متقابل و عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست و علیه هیچ طرفی نیست. چین قرار نیست هیچ جای خالی را پر کند، چون اصولا جای خالی وجود ندارد و کشورهای خاورمیانه خود مالک این منطقه هستند.

*این یک سفر واقعاً تاریخی بود و عربستان سعودی همچنان به همه اطمینان می‌دهد که کشور صلح و توسعه و مرکز رشد همه کشورها است. چین و پادشاهی سعودی در این سفر مجدداً تاکید کردند که روابط آن‌ها قوی و جاودانه است زیرا اهداف مشترکی دارند که مهمترینشان توسعه و صلح است.

*به زودی گردشگران چینی از مهم‌ترین مسافران به مقصد عربستان خواهند بود. در سطح امنیت منطقه‌ای نیز چین و کشورهای شورای همکاری مواضع یکسانی درباره حفظ امنیت و ثبات در منطقه دارند.

*چین و عربستان درباره منطبق کردن پروژه چینی راه ابریشم جدید و سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان نیز به توافق رسیده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید