فوری/استقبال روسیه از پایان دادن به جنگ

کدخبر: ۵۴۱۳۲۱
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه دوشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: واتیکان می‌تواند مکان مناسبی برای میزبانی از مذاکره‌کنندگان برای گفت‌وگو در مورد اوکراین باشد.
فوری/استقبال روسیه از پایان دادن به جنگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  به نقل از خبرگزاری تاس، پیترو پارولین روز دوشنبه گفت که واتیکان قصد دارد فضایی را فراهم کند که دو طرف بتوانند بدون هیچ پیش‌شرطی در مورد پایان دادن به جنگ اوکراین با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.

زاخارووا با استقبال از این اظهارنظر، در کانال تلگرامی خود نوشت: واتیکان می‌تواند مکان مناسبی برای میزبانی از مذاکره‌کنندگان برای گفت‌وگو در مورد اوکراین باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال با انتقاد از سخنان پاپ فرانسیس در مورد نظامیان بوریاتیا و چچن، خاطرنشان کرد: من باید از برادران چچنی و بوریاتی خود قدردانی کنم. تا جایی که به یاد دارم، واتیکان هنوز به خاطر سخنان پاپ فرانسیس عذخواهی نکرده است.

بوریاتیا یکی از جمهوری‌های روسیه است که در ناحیه سیبری مرکزی و ساحل شرقی دریاچه بایکال واقع شده و پایتخت آن شهر اولان اوده است.

پاپ فرانسیس به تازگی در مصاحبه‌ای که توسط مجله آمریکایی «America The Jesuit Review» منتشر شد، از پرسنل نظامی بوریاتیا و چچن به عنوان بی‌رحم‌ترین سربازانی که در جنگ اوکراین حضور دارند، یاد کرده بود.

سخنان او اعتراضات عمومی گسترده‌ای را هم در این جمهوری‌ها و هم در کل روسیه برانگیخت. الکساندر آودیف سفیر روسیه در واتیکان با ابراز خشم نسبت به اظهارات پاپ، بیانیه‌ای (اعتراضی) به رهبری سرویس دیپلماتیک این شهر-دولت داد.

زاخارووا نیز اظهارات پاپ فرانسیس را تحریف حقیقت خواند.

لئونید سواستیانوف رئیس اتحادیه جهانی مومنان قدیمی، پس از آن با استناد به نامه‌ای که از سوی پاپ فرانسیس دریافت کرده بود، گفت: پاپ فرانسیس ادعا می‌کند که از اظهارات وی در مورد ظلم و ستم سربازان بوریاتیا و چچن، سوء تعبیر شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید