جمهوری اسلامی:

هیچ اقتصاددانی از عملکرد دولت رئیسی حمایت نمی‌کنند

کدخبر: ۵۴۱۷۷۶
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در یادداشتی به عملکرد اقتصادی ابراهیم رئیسی پرداخت.
 هیچ اقتصاددانی از عملکرد دولت رئیسی حمایت نمی‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:  فشار گرانی و لجام‌ گسیختگی تورم باز هم ادامه دارد گویی که دولت هیچ اهرم کنترلی در اختیار نداشته و یا اینکه ترجیح می‌دهد برای اداره کشور از جیب مردم برداشت کند ناگفته پیداست که ادامه این روش، چیزی جز از هم پاشیدگی اجتماعی به دنبال ندارد. اینکه در یک هفته قیمت مسکن، ارز، سکه و خودرو به گونه‌ای شوک‌آور افزایش یابد، نشانه چیزی جز ناتوانی مدیران دولتی در اداره کشور نیست.

اینکه خودرو، طلا و ارز ترمز بریده باشند و سکه در مرز 19 میلیون، دلار هم 38 هزار تومان و یا بی‌کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین خودروی داخلی هم از جهشی 30 میلیون تومانی در عرض یک هفته برخوردار شده باشد، نه تنها با هیچیک از وعده‌ها و چشم اندازی‌های دولت سیزدهم سازگاری ندارد بلکه زمینه مستعدکننده‌ای را برای ناآرامی‌های اجتماعی فراهم می‌آورد.

متأسفانه دولت علیرغم ادعاهایش، برای جبران  کسری بودجه، اقدام به وارد آوردن فشار به مردم، استقراض از بانک مرکزی و چاپ اسکناس کرده است و به همین دلیل اولین دولتی لقب گرفته که در 35 سال گذشته در یکسال نخست فعالیتش، تورم در آن روند صعودی گرفته به گونه‌ای که هیچ کدام از اقتصاددانان حامی دولت نیز حاضر نیستند از عملکرد اقتصادی دولت حمایت کنند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید