پلیس فرانسه به حالت آماده‌باش درآمد

کدخبر: ۵۴۲۱۲۱
اقتصادنیوز: حدود ۱۴ هزار نیروی پلیس فرانسه برای تامین امنیت شهرهای این کشور در بازی فینال فرانسه و آرژانتین به حالت آماده‌باش درآمدند.
پلیس فرانسه به حالت آماده‌باش درآمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقام های فرانسوی روز جمعه اعلام کردند حدود ۱۴ هزار نیروی پلیس این کشور تامین امنیت شهرهای این کشور را در بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بین فرانسه و آرژانتین برعهده خواهند داشت.

جزئیات بسته نهم تحریم‌های اروپا علیه روسیه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این ماموریت امنیتی که روز جمعه مشروح آن در اختیار ژرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه قرار گرفت، شامل استقرار نیرو در پاریس خواهد بود شهری که انتظار می رود جمعیت زیادی در صورت پیروزی فرانسه در آن تجمع کنند.

خیابان شانزه لیزه در جریان پیروزی های قبلی فرانسه در جام جهانی سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸، صحنه تجمعات بزرگ مردمی و جشن و پایکوبی بود به طوری که ۶۰۰ هزار نفر در آن زمان در این مکان گردهم آمدند.

قرار است روز یکشنبه تردد خودروها به این خیابان ممنوع شود و ۲ هزار و ۷۵۰ نیروی پلیس نیز در مجاورت آن مستقر شوند.

پلیس برای مقابله با آشوب در حال آماده باش کامل قرار می گیرد، پس از آنکه حدود ۴۰ هوادار راست افراطی روز چهارشنبه در پی پیروزی فرانسه در مقابل تیم مراکش در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ بازداشت شدند.

همچنین درگیری هایی در شامگاه شنبه و پس از پیروزی فرانسه در مرحله نیمه نهایی رخ داد و پلیس به سوی آَشوبگران گاز اشک آور شلیک کرد.

وقایع پس از بازی نیمه نهایی جام جهانی همچنین با مرگ یک نوجوان ۱۴ ساله در جنوب فرانسه خدشه دار شد. این نوجوان بر اثر برخورد با خودروی هواداران تیم فرانسه جان باخت. راننده این خودرو همچنان تحت تعقیب پلیس است.

حادثه مرگبار مشابهی نیز در سال ۲۰۱۹ در همین منطقه رخ داد زمانی که یک راننده پس از بازی جام ملت های آفریقا کنترل خودروی خود را از دست داد و یک مادر و نوزادش را زیر گرفت.

در همین حال، قرار است در مجموع ۱۲ هزار و ۸۰۰ نیروی پلیس روز شنبه برای برقراری امنیت مسابقه بین مراکش و کرواسی در فرانسه مستقر شوند.

شادمانی فرانسوی‌ها پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل مراکش در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در بسیاری از شهرهای این کشور به درگیری با هواداران مراکش انجامید.

تیم ملی فرانسه با برتری مقابل مراکش در بازی دوم نیمه نهایی و صعود به فینال جام‌جهانی به شگفتی‌سازی شیرهای اطلس پایان داد. فیفا پس از توقف تیم ملی مراکش در مرحله نیمه‌نهایی، بابت نمایش زیبایی که نشان دادند از این تیم تشکر کرد.

تیم ملی آرژانتین، ششمین حضور خود در فینال جام جهانی را در حالی تجربه می‌کند که در دو نوبت، قهرمان جام شده است و می رود تا رویایی قهرمانی را برای سومین بار تحقق بخشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید