پیام معنادار امام جمعه شیراز به سران آمریکا / شما هم رفتنی هستید

کدخبر: ۵۴۲۱۳۳
اقتصادنیوز: آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز گفت: به این سران سلطه‌گر آمریکایی که هر روز جلوداری می‌کنند، می‌گوییم همانطور که نمرودها و فرعون‌ها رفتند شما هم رفتنی هستید و عزت و عظمت و سربلندی برای مومنین است همانطور که قرآن گفته است وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَٰکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ.
پیام معنادار امام جمعه شیراز به سران آمریکا / شما هم رفتنی هستید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز گفت: کسی که به حکم خدا عمل نکند کافر، ظالم و فاسق است، در مقابل حکم خداوند کسی دیگری نباید حکم بدهد؛ این توحید در قانون گذاری است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در آغاز مشروطیت در ایران یک مجتهد بزرگ به نام شیخ فضل الله نوری سر همین یک کلمه کشته شد؛ آنها گفتند هر چه ما می‌گوییم ولی این عالم بزرگ گفت هر چه خداوند بگوید.

وی افزود: امروز هم اگر چیزی غیر از حکم خدا و قرآن می گوییم تسلیم می شویم، اما اگر حرف ما حکم خدا و قرآن است نباید تسلیم شویم، با اذن و توکل به خدا بنای پوشالی مستکبران را در هم‌ خواهیم شکست.

آیت‌الله دژکام گفت: به این سران سلطه گر آمریکایی که هر روز جلوداری می کنند، می گوییم همانطور که نمرودها و فرعون ها رفتند شما هم رفتنی هستید و عزت و عظمت و سربلندی برای مومنین است همانطور که قرآن گفته است وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَٰکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌ دوم نمازجمعه امروز شیراز نیز گفت: ما در کشور و جهان اسلام با مشکلی در ۲ _ ۳ قرن مواجه شدیم و الان خودش را زیاد نشان می‌دهد و آن این است که گفتمان سازی در کشورهای اسلامی انجام نداده‌ایم. 

آیت‌الله دژکام گفت: رهبر انقلاب در این فاصله چندماه اخیر موضوعی را به عنوان دغدغه اصلی که باید گفتمان عمومی شود مطرح کردند و آن بحث ایران قوی و مستقل است، فرمودند دعوایی که امریکا و ابرقدرت‌ها با ایران دارند بر سر ایران قوی و مستقل است، آنها با استقلال، عظمت و قدرتمندی شما مخالفند، این را رهبری با تبیین، روشن و واضح  کرد که این همه دعوا برای این است که دست از استقلال و عظمت برداریم. وقتی نخواهی نوکری کنی میخواهند تو را از سر راه بردارند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ممکن است در مسائلی از هم‌ گله داشته باشیم ولی نباید به اصل دین و حیثیت ایران ضربه بزنیم، یده واحده و ایران قوی و مستقل باید گفتمان همه ما باشد؛ الحمدلله جمعی از کنشگران فرهنگی و سیاسی به این مسئله رسیدند که خواسته رهبر انقلاب چیست و دنبال میکنند و ما هم دعا میکنیم که این ید واحده را هیچ وقت دشمن نتواند متفرق کند، در این حالت همه محکم می‌شوند و پای کار ایران می ایستند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حفظ استقلال کشور و قدرت کشور مسئله اول است بقیه اولویت‌های بعدی است نه اینکه مهم نیست اما استقلال و قدرت کشور مسئله اول است.

وی در ادامه با اشاره بر وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دو گروه پیشران در جامعه حوزه و دانشگاه هستند، در طول ۲_ ۳ هفته گذشته مطالبه‌ای از دانشگاه شیراز داشتم که یکی درباره اقتصاد دریا محور است که مطالعات آن شروع شده بود.

دژکام ادامه داد: در زمینه اقتصاد دریا محور امروز باید خیلی حرف داشته باشیم، رهبر معظم انقلاب فرمودند این مهم است طبق آمار در کشورهایی که دسترسی به دریا دارند حداقل ۱۰ درصد اقتصاد از دریا تامین می شود در کشور ما ۲ درصد است.

امام جمعه شیراز گفت: مسئله دیگر که برای ایران قوی مهم است این است که بدانیم در آینده چه قدم‌هایی برای ایران قوی برداریم اکنون برنامه هفتم به صورت جدی مطرح است اما در محافل نخبگانی آنطور که باید مورد اهمیت نیست.

وی ادامه داد: برنامه ششم فقط ۳۰ درصد اجرا شده است، ۷۰ درصد را شاید دولت و مجلس کم کاری کرده باشند اما قسمتی تقصیر خودمان است مطالبه‌گری‌ها چقدر تنزل پیدا کرده، برنامه پنج ساله کشور زمین مانده هیچکس مطالبه نمی‌کند و برنامه پنجساله بعدی را میخواهند بنویسند چرا هیچ کس کاری نمی‌کند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید