سفر پوتین به بلاروس/ لوکاشنکو: اشتباهات پس از فروپاشی شوروی را تکرار نمی کنیم

کدخبر: ۵۴۲۹۰۷
رئیس جمهور بلاروس در دیدار امروزخود با پوتین بر اهمیت اتحاد با یکدیگر تاکید کرد و گفت: اشتباهات پس از فروپاشی شوروی را تکرار نخواهیم کرد.
سفر پوتین به بلاروس/ لوکاشنکو: اشتباهات پس از فروپاشی شوروی را تکرار نمی کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از شبکه تلویزیونی الجزیره، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در کاخ استقلال واقع در شهر مینسک دیدار و گفتگو کرد.

جنگ زمستانی و اشتباه 3 ساله غرب در قبال پوتین

به گزارش این شبکه تلویزیونی، رئیس جمهور بلاروس در این دیدار گفت: علیرغم تحریم های اعمال شده علیه ما در تلاش برای تقویت روابط با روسیه هستیم. اشتباهاتی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رخ داد را تکرار نخواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم حیاتی در مورد انسجام نزدیک تر روسیه و بلاروس بار دیگر به تمام جهان نشان می دهد که فقط با یکدیگر می توانیم بر هر بیماری همه گیر، بحران یا تحریم غلبه کنیم.

از سوی دیگر، در این دیدار، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم گفت: بلاروس شریک ما در همه زمینه ها از جمله اقتصاد است. به حدود ۳۱ میلیارد دلار مبادلات تجاری میان دو کشور رسیده ایم و تا پایان سال به ۴۰ میلیارد دلار خواهیم رسید.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: همکاری در زمینه توسعه فناوری پیشرفته بسیار مهم است. بلاروس متحد ما به معنای واقعی کلمه است. اولویت ما توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.

شبکه تلویزیونی روسیه- ۱ ساعاتی پیش اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم اکنون وارد فرودگاه مینسک پایتخت کشور بلاروس شد.

بر اساس اعلام این رسانه، قرار بود رئیس جمهور روسیه در مینسک با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود در خصوص موضوعات مرتبط با نیروهای مسلح دو کشور دیدار و رایزنی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو» در فرودگاه مینسک از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود استقبال کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قرار است در مینسک (پایتخت بلاروس) در مراسمی که در آن جوایز دولتی اهدا خواهد شد، شرکت کند.

در همین ارتباط، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور قرار است ۱۹ دسامبر راهی بلاروس شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید