امضای یک سند همکاری جدید بین روسیه و ایران

کدخبر: ۵۴۲۹۳۰
اقتصادنیوز: روسیه و ایران توافقنامه همکاری‌های بهداشتی و علمی امضا می‌کنند.
امضای یک سند همکاری جدید بین روسیه و ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس یک سند دولتی روسیه که از سوی رسانه‌های این کشور در روز دوشنبه منتشر شد، مسکو و تهران در نظر دارند توافقنامه همکاری در زمینه‌های بهداشت، آموزش پزشکی و علمی امضا کنند.

باید روی تضعیف روسیه برای تجدید قوا تمرکز کنیم

خبرگزاری تاس گزارش داد، در این سند آمده است: دولت‌های روسیه و ایران قصد دارند یک توافقنامه برای همکاری در زمینه‌های بهداشت، آموزش و علوم پزشکی امضا کنند. این توافق نامه از سوی وزارت بهداشت روسیه ارائه شده و وزارت امور خارجه روسیه و طرف ایرانی با آن موافق هستند.

بر اساس این توافق، ارتباط‌های مستقیم میان بخش بهداشت و پزشکی و نهادهای علمی ایران و روسیه تشویق خواهد شد. این ارتباط از طریق تبادل اطلاعات، متخصصان، معلمان و دانشجویان، تحقیقات علمی مشترک و غیره میان ایران و روسیه انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ایران و روسیه دارای علایق و اهداف مشترکی در غرب آسیا هستند و صرف نظر از مسائل مختلف، این اهداف مشترک همواره ثابت و احتمالا افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، در گفت وگوهای وین، برای افزایش امنیت منطقه، روسیه خواستار تثبیت و نزدیکی روابط کشورهای حوزه خلیج‌‌فارس شده است.

آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌ هسته‌ای با بلاروس

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد، باوجود تحریم‌های غرب علیه روسیه و ایران، مسکو و تهران همکاری خود را در همه زمینه‌ها تقویت خواهند کرد.
طبق این بیانیه سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان به ترتیب وزرای خارجه روسیه و ایران در حاشیه سومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان در چین دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید